schoonmaak
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 jan 2009 18:21 Onderwerp: Tweedehandse auto gekocht met gebreken ; mag dat? |
|
|
Dag, ik heb 5,5 maand geleden een occasion bij een (bovag) autogarage gekocht.
Het is de 2e auto die ik daar heb aangeschaft, de eerste functioneerde niet naar behoren.
Nu is het zo dat de auto die ik nu heb gekocht er al 1 x met opgehouden is (ze zeiden dat het aan de bougies lag). Dat hebben ze ook proberen te maken 4 x zeiden ze dat de auto gemaakt was, maar nadat ik er mee weg reed hield hij er telkens weer mee op.
Na de 4e keer kon ik hem uiteindelijk meenemen, en zeiden ze weer dat hij gemaakt was. Het viel mij op dat het kapje van de zekeringen eraflag maar zag daar op dat moment geen onheil in.
Maar na 2 dagen (op de dag dat we wilde aanrijden voor vakantie) sprongen alle zekeringen!
Een kennis van mij die zelf als monteur werkt heeft naar de zekeringen gekeken en zag allemaal draden lopen die er niet hoorde te zitten.
Maar daarna heeft hij het zo goed als mogelijk gemaakt.
Daarna vielen er onderdelen van mijn auto af midden tijdens de rit en valt hij soms ook zomaar uit.
zoals 4 maanden na aankoop reed ik op de snelweg, en viel mijn autospiegel eraf!!!
Levensgevaarlijk natuurlijk!
Daarna heb ik meteen een nieuwe spiegel besteld, maar ook deze is er tijdens een rit weer afgevallen!
Nu blijkt het te zijn dat er iets met het portier mis is waardoor er teveel trillingen bij de spiegel ontstaat, waardoor die los trilt.
Ook begon het het rode lampje van mijn airbags opte lichten (tijdens een rit uit het niets!)
Mijn vraag is, mogen zij zomaar een (tweedehandse) auto verkopen met zoveel onzichtbare gebreken??
Ook was mij bij aanschaf beloofd dat als er ooit iets mis was met de auto dat als ik hem daar liet reparen altijd een leenauto kreeg.
Dat was mede de reden dat ik hem daar had gekocht, omdat ik met mijn baan niet zonder auto kan.
Maar ook van die belofte is niets waargemaakt.
In totaal hebben ze 12 dagen nodig gehad om hem (volgens hun normen) te maken, maar ik kreeg telkens de mededeling dat de leenauto al weg was dus dat ik gewoon pech had.
Wat kan ik het beste doen?
Ik voel me nogal machteloos, omdat ik nogal jong ben en dat wordt daar afgedaan als niet belangrijk en geloofwaardig.
Hoe kan ik mijn recht verhalen?
mvg, |
|