|
|
| Auteur |
Bericht |
opelkadetje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 29 nov 2008 14:17 Onderwerp: ook even een vraagje mbt adv uren na het ontslag. |
|
|
hallo allemaal... bedankt voor het lezen,
ik ben nieuw hier, vond dit via google en het lijkt me een zeer interresant forum, aangezien de regeltjes e.d. alleen maar moeilijker worden.
ik kom tot jullie lol gelijk met een vraag.
om een heel lang verhaal kort te maken:
mijn vrouw had een vast contract bij lidl nederland waar zij op staande voet is ontslagen.
de reden hiervoor doet er momenteel niet toe, nu is het zo dat ik contact heb gehad met personeelszaken, en zijn tot een gezamelijke overeenkomst gekomen dat het ontslag op staande voet is ingetrokken, en dat ze haar ontslag in goed overleg heeft genomen doch op initiatief van lidl nederland.
nu hebben we haar eindafrekening gekregen waarop haar 134 uur vakantie uren die ze nog had, uitbetaald zijn, maar daarbij staan nog wel 146 uur aan adv uren.
nu is mijn vraag dan ook heeft zij recht op die adv uren? in de zin van, is de werkgever verplicht deze uren uit te betalen?
zij werkte op contract 20u per week, werkte er altijd rond de 30/32u per week.
lidl nederland valt onder de cao van personeel van grootwinkelbedrijven in levensmiddelen, hierin kan ik weinig vinden.
graag zou ik hier een antwoord op hebben.
alvast bedankkt
cao welke van toepassing is:
http://www.fnvbondgenoten.nl/media/documenten_oud/doc_branches/doc_handel/182541?view=Standard
stefan |
|
|
|
|
 |
opelkadetje
|
Geplaatst: ma 01 dec 2008 21:21 Onderwerp: |
|
|
| niemand die iets hier over kan vertellen? |
|
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: vr 05 dec 2008 23:45 Onderwerp: |
|
|
Boek 6 spreekt over vakantiedagen, maar niet over ADV dagen.
Staat er niets in de CAO of in de individuele overeenkomst zal er geen aanspraak gemaakt kunnen worden op uitbetaling van ADV dagen. |
|
|
|
|
 |
opelkadetje
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 18:34 Onderwerp: |
|
|
sorry voor de late reactie, k kreeg geen mail dat er gereageerd was.
de dagen /uren zijn uitbetaald. |
|
|
|
|
 |
|
|