|
|
| Auteur |
Bericht |
xxgwenxx
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 11 jan 2009 12:54 Onderwerp: contract loopt af in mijn vakantie |
|
|
Hallo,
Ik zit met een klein probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een contract van 6 maanden en dit contract loopt af op 14 februari en ik heb het idee dat het contract niet verlengd gaat worden, maar ik heb wel vakantie gekregen van 8 tm 22 februari. Moet mijn werkgever dit met mij bespreken voordat ik op vakantie ga? Want anders is het na de 14e toch eigenlijk stilzwijgende verlenging?
Plus het feit dat ik nog heel veel overuren heb staan en hij wil de overuren van zijn werknemers niet meer uitbetalen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Gwen |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 11 jan 2009 14:50 Onderwerp: |
|
|
Als er niets in het contract staat over het wel of niet aangeven of er verlengd wordt, dan hoeft de werkgever dat niet aan te geven.
Door echter in te stemmen met een vakantieplanning voorbij de einddatum wwekt de werkgever misschien de indruk te verlengen en je zou kunnen argumenteren dat het in strijd met goed werkgeverschap is de werknemer er niet op de wijzen dat het contract niet wordt verlengd.
Die overuren zullen bij einde dienstverband iig uitbetaald moeten worden. |
|
|
|
|
 |
|
|