|
Auteur |
Bericht |
haringhappertje
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 dec 2008 23:28 Onderwerp: Werkgever maakt van ziektemelding onbetaald verlof??? |
|
|
Hoi allemaal,
ik heb me 5 weken geleden ziek gemeld, arbo arts gaf aan dat er wegens een arbeidsconflict het niet goed zou zijn als ik zou gaan werken,
echter ben ik echt ziek naast het feit dat er een arbeidsconflict is,
nu heb ik een uwv oordeel aangevraagd en dit doorgegeven aan mijn werkgever en dat ik me opnieuw ziekmeld, want de werkgever gaf aan dat ik gewoon weer aan de slag kon omdat ik volgens de arbo niet ziek was.
nu heb ik over 2 weken een gesprek bij het uwv, wat schetst mijn verbazing?? ik krijg mijn loonstrookje binnen met salaris 0,- als onbetaald verlof,
kan dit zomaar??? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 30 dec 2008 0:27 Onderwerp: |
|
|
Als de arbo heeft vastgesteld dat u kunt werken, dan staat de werkgever in zijn recht u niet te betalen: als u niet werkt, krijgt u niet betaald.
Blijkt echter uit de second opinion dat u toch wel ziek was, dan hebt ineens een loonvordering - met wettelijke verhoging - en kunt u die vordering op de werkgever verhalen. |
|
|
|
 |
|