|
Auteur |
Bericht |
countryboy
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 11:21 Onderwerp: ontslag naar twee jaar ziektewet |
|
|
Hallo mensen,
Nog beste wensen voor 2009
Ik heb een vraag n.l.
Ben sinds 18 dec. 2006 in de ziektewet gekomen en begin 2008 (maart) aan mijn rug geopereert en na twee maanden dus juni via reintergratieburo naar aangepaste werk gezocht extern mijn bedrijf,maar vele sollicitatie gesprekken gehad , maar nog helaas geen werk.
Maar ik wil wel werken.
Dus mijn werkgever had geen werk (aangepaste) meer voor mij.
Nu is mijn tweede ziektejaar eind dec.2008 afgelopen.
Mijn werkgever wou dan ww voor mij aanvragen,dus met andere woorden ontslag. Nou is mijn vraag kan mijn werkgever dat doen en heb ik recht op ontslagvergoeding en moet ik mijn ontslag ook mee ondertekenen.
Bedankt alvast voor uw antwoorden,
Countryboy |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 11:42 Onderwerp: |
|
|
Ja, de rechter mag dat doen en nee, bij ontslag via het CWI heeft u geen recht op ontslagvergoeding.
Overigens hoeft de werkgever u na twee jaar ziekte ook geen salaris meer te betalen. |
|
|
|
 |
sam2
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 14:53 Onderwerp: |
|
|
De werkgever heeft wel plichten t.a.v. zieke medewerker.
Als een medewerker zijn/haar werk niet meer kan doen vanwege ziekte, dan had de 'zieke' allang aangemeld moeten zijn bij het UWV en voor een WIA keuring in aanmerking moeten komen.
De werkgever heeft de plicht tot een zo groot mogelijke inspanning om de zieke werknemer aan ander werk te helpen en is er niet klaar mee om te zeggen: dat heb ik niet.
Ontslag kan na 2 jaar, maar ik zou eerst het UWV maar eens vragen om een keuring en om te beoordelen of de werkgever heeft voldaan aan zijn plicht. Beslist het UWV van niet, dan kan het zo zijn dat de werkgever nog een jaar salaris door moet betalen.
Dus niet zo maar accoord gaan met ontslag. |
|
|
|
 |
|