|
|
| Auteur |
Bericht |
paultjuh1980
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 17:10 Onderwerp: Ex-werkgever voor rechter dagen; over salaris en vakantie |
|
|
Hallo,
Ik wil mijn ex-werkgever aanklagen omdat hij mij de maand januari van 2008 niet heeft uitbetaald plus de vakantiedagen en vakantiegeld.
Deze zaak loopt nu bij een advocaat. Inmiddels is het bedrijf verhuisd en heeft ook een andere naam genomen. Als ik op de site van KvK kijk, dan zie ik dat het bedrijf zelf een BV is maar dat deze BV ook weer valt onder een ander concern(totale concern staat op de site) wat ook een BV is.
Mijn advocaat vertelt mij dat ik zelf moet uitzoeken wie er precies aangeklaagd moet worden. Op het contract zelf staat het oude bedrijfsnaam en er staat niets vermeld over een andere overkoepelende concern.
Wie moet ik nu voor de rechter dagen?? En kan een naamswijziging+verhuizing gezien worden als een totaal nieuw bedrijf waardoor ik ze helemaal niet meer kan aanklagen?
Alvast bedankt voor een antwoord. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 17:43 Onderwerp: |
|
|
| U moet van uw advocaat dat uitzoeken? Waarom dat? Dat soort dingen zoek ik meestal voor mijn cliënt uit. |
|
|
|
|
 |
paultjuh1980
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 18:30 Onderwerp: |
|
|
| StevenK schreef: | | U moet van uw advocaat dat uitzoeken? Waarom dat? Dat soort dingen zoek ik meestal voor mijn cliënt uit. |
Hij zegt dat hij een en ander wel uitgezocht heeft maar niet met zekerheid kan bepalen wie aangeklaagd moet worden. Volgens zijn zeggen blijft de verantwoordelijk bij mij op het moment dat een verkeerde persoon wordt gedagvaard.
Zie hier een deel van de mail:
Voor het welslagen van een dagvaardingsprocedure dien ik de exacte
gegevens van uw ex-werkgever te hebben, bij gebreke waarvan de
mogelijkheid bestaat dat de verkeerde organisatie dan wel persoon wordt
gedagvaard met alle gevolgen van dien. Hierbij moet ik benadrukken dat
het uw verantwoordelijkheid is om de voornoemde gegevens aan te leveren,
waarna de advocaat de benodigde handelingen zal gaan verrichten. U dient
dan ook mij te voorzien van de voornoemde gegevens, bij gebreke waarvan
ik geen dagvaarding kan laten uitbrengen. Ik verzoek u dan ook mij de
voornoemde gegevens zo spoedig mogelijk te overhandigen teneinde de
voornoemde proceshandelingen te kunnen verrichten. Ik neem thans een
afwachtende houding in, zulks in afwachting van uw berichtgeving. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 19:39 Onderwerp: |
|
|
<proest>
Dat schrijf je toch niet aan je cliënt? |
|
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 29 dec 2008 11:46 Onderwerp: |
|
|
| paultjuh1980 schreef: | Ik neem thans een
afwachtende houding in, zulks in afwachting van uw berichtgeving. |
Me dunkt dat het tijd is voor een andere advocaat... |
|
|
|
|
 |