|
|
| Auteur |
Bericht |
business1
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 dec 2008 12:47 Onderwerp: Doorbetaald met kerstdagen? Geen arbeidscontract, geen CAO |
|
|
Ik werk sinds medio juni 2008 zonder een contract in een branche waarop geen CAO van toepassing is. Tot op heden heb ik als vaste dagen maandag, woensdag en vrijdag gewerkt. Mijn vraag luidt daarom als volgt:
Heb ik vanwege het feit dat kerst dit jaar (ook) op vrijdag valt en het kantoor aldus gesloten is recht op doorbetaling die dag?
Voor wat betreft de donderdag heb ik dezelfde vraag, maar daarvoor geldt dat ik sinds medio juni niet elke donderdag heb hoeven werken, is daar dan een criterium voor, wanneer je evt. nog wel doorbetaald dient te krijgen op donderdag?
De laatste vraag luidt:
Toen ik medio juni in dienst trad, zeiden ze eerst voor een half jaar, maar nu medio december geweest ik werk ik er nog steeds, ook hebben ze weleens gezegd tot begin januari, maar dat zit er nu ook al aan te komen en ik hoor nog steeds niets. Mij is bekend dat ze wanneer ze tot 1 januari mij in dienst willen hebben, ook op 31 december nog mogen zeggen, dit was de laatste dag, maar wat kan ik nou het beste doen?
Mocht ik 5 januari nog steeds moeten werken, is het dan stilzwijgend weer voor een halfaar verlengd, of is er dan sprake van een andere situatie?
Bij voorbaat dank |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 20 dec 2008 17:07 Onderwerp: |
|
|
Er is tussen jullie niet meer dan die mondelinge overeenkomst, toch? Op welke datum ben je daar gestart? Als ik gemakshalve even van 1 januari als datum waarop het contract afloopt uitga en jij werkt daarna gewoon nog door en je werkgever protesteert niet, dan wordt jullie overeenkomst geacht onder dezelfde voorwaarden te zijn verlengd.
V.w.b. doorbetaling op je vrijdag: daar heb je recht op (omdat je dan normaal gesproken ook zou hebben gewerkt). Over de donderdag kun je discussiëren. Het ligt er een beetje aan hoe veel donderdagen je niet hebt gewerkt, denk ik. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
business1
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 20 dec 2008 17:48 Onderwerp: |
|
|
ik ben medio juni gestart, dus zou dan voor een half jaar zijn ja!
Donderdagen heb ik sinds half juni denk ik 15 keer wel 7 keer niet gewerkt.
Dank tot nu toe al voor het meedenken dan! |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 21 dec 2008 19:10 Onderwerp: |
|
|
Hm, dat is zo ongeveer de helft, dus ik vermoed zo dat je geen "recht" hebt op betaling van de donderdag. Maar het makkelijkste is dat toch even te bespreken, samen met de toekomstplannen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
|
|