|
Auteur |
Bericht |
Alessio
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 21 dec 2008 17:39 Onderwerp: Ontbinding samenlevingscontract |
|
|
Sinds eind augustus heb ik besloten om niet meer verder te gaan met mijn ex-vriendin. De reden hiervoor is dat ik (en mijn zoontje) nooit naar mijn familie mocht gaan en dat zij telkens de politie voor mij riep wanneer ik mezelf voor haar agressieve gedrag wou verdedigen en dat zij mij beschuldigde dat ik mijn kind had ontvoerd, terwijl hij bij de oppas was.
Mijn zoontje draagt mijn naam, maar door omstandigheden heeft zij nu alleen gezag over hem. Daarnaast hadden we een samenlevingscontract getekend.
Inmiddels hebben we een advocaat in de hand genomen. Begin maart zal dit contract ontbonden worden. Nu stuurt zij mij alleen maar dreig mailtjes dat zij geen omgangsregeling wenst tussen mij en mijn zoon, maar ik moet wel alimentatie betalen en dat geld wilt ze via een bureau wilt laten incasseren, omdat ze bang is dat ik niet op tijd zal betalen. Maar ik betaal altijd mijn rekeningen op tijd. Kan zij dat doen?
Vervolgens heeft zij een eigen datum in haar hoofd om mijn spullen uit het huis te halen. Wanneer ik dat niet doe zal ze deze maand nog al mijn spullen op de grof vuil zetten en de bijkomende kosten komen voor mijn rekening. Kan zij zomaar mijn spullen buiten zetten, terwijl ik tot maart nog ALLE vaste lasten moet betalen?
Ik heb het huis voor haar gelaten. Goederen moesten fifty/fifty verdeelt worden, maar om mijn zoontje heb ik alle goederen ook voor hun achter gelaten, zodat hij niks tekort schiet. Inmiddels heb ik me ook ergens anders ingeschreven.
Graag zou ik wat advies van jullie willen horen.... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 21 dec 2008 20:37 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om een huurhuis neem ik aan?
Als ik het goed begrijp heb je wel je zoon erkend, maar is het gezamenlijk gezag nooit geregeld. Het lijkt me verstandig om dit nu alsnog te regelen. Het zou wel zo eenvoudig zijn als je ex hieraan wil meewerken, want anders moet dat via de rechter. De rechter wijst een door één ouder ingediend verzoek om gezamenlijk gezag toe als hij dit in het belang van het kind wenselijk acht.
Het lijkt me niet dat zij spullen zomaar op straat kan zetten, maar dat wil niet zeggen dat ze dat niet gaat doen. Hopelijk kun je hier een fatsoenlijke afspraak over maken.
Wat betreft het innen van de kinderalimentatie, volgens deze site kan het LBIO pas iets als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
Quote: | - de kinderalimentatie dient door de rechter te zijn vastgesteld;
- de achterstand in betalen bedraagt tenminste één termijn;
- de achterstand is niet ouder dan zes maanden. |
Zie ook hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 21 dec 2008 20:54 Onderwerp: |
|
|
regel dan meteen de omgang via de rechter! |
|
|
|
 |
|