|
Auteur |
Bericht |
nandalo
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 dec 2008 11:10 Onderwerp: vader en ex-vriendin willenbeide het huurhuis niet uit |
|
|
Hallo,mijn vader en zijn ex willen beide het huurhuis niet uit,hier wonen zij pas 5 maanden en staat op beide naam.Mijn vader heeft er 35.000 euro aan verspijkerd en zijn vriendin niks.Achteraf is zij al een tijdje bezig om de relatie te verbreken.Mijn vader wil absoluut het huis niet verlaten,wat kan hij doen?Ze hebben een samenlevingscontact dat dateert uit 2002 toen haden zij een ander huurhuis.Wat voor stappen moet/kan hij nu ondernemen?groetjes |
|
|
|
 |
Doremi
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 dec 2008 11:27 Onderwerp: |
|
|
De oplossing van het geschil is te vinden in de artikelen 7:266 BW en 7:267 BW. Komen partijen er niet in onderling overleg uit, dan is het uiteindelijk de rechter die zal moeten beslissen wie van partijen aanspraak heeft op het voortgezet gebruik en genot van de huurwoning. Aan de rechter de vaak lastige taak om de wederzijdse belangen af te wegen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 16 dec 2008 11:35 Onderwerp: |
|
|
Zie ook deze draad. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: di 16 dec 2008 12:43 Onderwerp: |
|
|
De beste tip die ik kan geven: probeer er onderling uit te komen! Sluit een compromis waar je je beiden in kan vinden.
Zodra dit voor een rechter ligt, ben je allebei veel kosten kwijt en weet je vantevoren niet zeker wat de rechter gaat beslissen vanwege de genoemde belangenafweging. Daarbij kijkt hij ook naar wat er in het samenlevingscontract staat. |
|
|
|
 |
|