gijs03
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 dec 2008 13:15 Onderwerp: reiskostenvergoeding |
|
|
momenteel heb ik een geschil met mijn ex-werkgever (per 1-12-0 over het verrekenen van reiskosten. Mijn werkgever wil niks meer betalen voor de gemaakte reiskosten, terwijl op eerder tijdstip andere afspraken gemaakt waren. (vervoer wordt geregeld opgenomen in contract, en alternatief voorstel op papier).
Mijn vraag heeft het zin om dit aan te vechten voor de rechter, om mijn vergoeding alsnog te krijgen?
achtergrond:
Het bedrijf waar ik werkzaam was, was tot eind oktober 2007 gevestigd (werkte toen al bijna 2 jaar bij dit bedrijf) op 12km afstand van mijn huis, als reiskostenvergoeding kreeg ik tot dat moment gewoon 19 cent per kilometer.
Daarna is het bedrijf verhuist naar een andere locatie op 74km afstand.
Als vergoeding kreeg ik vervolgens 130euro per maand, echter in mijn contract van 2007 en 2008 was aangegeven dat er vervoer geregeld zou gaan worden. echter tot op heden niet gebeurd, waardoor ik zelf altijd heen en weer heb moeten rijden (en carpoolen).
Ben daarom ook in protest gegaan, eind 2007, is vervolgens een voorstel gedaan om per 1 januari 2008 een aanvulling te doen op salaris als compensatie van reiskosten, van 130euro netto. dus totale vergoeding 260euro.
Echter dit is volgens mij nog steeds niet hetzelfde als: "er wordt vervoer geregeld". daarom ben ik toen ook niet accoord gegaan.
afgelopen jaar meerdere malen erover begonnen maar tot op heden steeds geen oplossing.
een aantal weken geleden aangegeven dat ik het wel graag opgelost wilde hebben voordat mijn dienstverband zou eindigen. en ook een voorstel gedaan. De gemaakte reiskilometers van afgelopen jaar altijd netjes bijgehouden dus kan precies zien wat het mij gekost heeft, en dat ligt absoluut niet in de buurt van de 130euro.
vriendelijke groet
Gijs |
|