Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 02 jan 2026 7:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[b]Arbeidsconflict met een 25% contract met een overuren ver
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dennisd

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 13:43    Onderwerp: [b]Arbeidsconflict met een 25% contract met een overuren ver Reageer met quote Naar onder Naar boven

ben al geruime tijd in conflict met mijn nieuwe werkgever na fusie, en ben benieuwd of er een expert is die mij kan adviseren.

De situatie is als volgt:
Ik heb een bijzonder contract wat stelt dat ik als parttime medewerker in dienst treedt voor gemiddeld 10 uur per week. Daarbij is er een overuren regeling voor alle uren die ik meer maak dan de 10 uur per week gemiddeld. (tegen dubbel uurtarief). Verder heb ik een full operational lease auto, incl benzine pas en mobiele telefoon (wat aangeeft dat de intentie nooit gebaseerd is op slecht 10uur p/w)

Nu is de situatie ontstaan (na 2 jaar gewerkt te hebben voor gemiddeld 40+ uur per week), dat wij zijn overgenomen. In eerste instantie heeft mijn nieuwe werkgever aangegeven dat er geen beschikbare en soortgelijke functie voor handen waren, en dat zij met een voorstel voor afkoop zouden komen. Dit is na 5 weken wachten, teruggedraaid. Vervolgens zijn ze gaan claimen dat ze mij voor slecht 10uur per week hoeven in te zetten. Maar eenzelfde functie was niet voorhanden. Heb gewacht (2 maanden) totdat mijn salaris en dus overuren terugliepen, gemiddeld in relatie tot de 2 jaar die ik bij mijn vorige werkgever gewerkt heb. Vervolgens geclaimd dat door toedoen van de fusie (de afdeling waar ik voorwerkte verdween) ik terug liep in uren en dus salaris.

Na weer maanden braaf mijn 10 uur gevuld te hebben, kwam opeens een aanbod voor eenzelfde functie (naam) maar dan met een vast contract. Gemiddeld was dit 25% minder dan ik over de afgelopen 2 jaar gemiddeld aan salaris heb genoten, en was de arbeidsrelatie inmiddels drastisch verstoord dat ik aangegeven heb hier niet op in te kunnen gaan. Vervolgens weer maanden verder (inmiddels 7 maanden). Krijg ik weer het bericht dat men bezig is met een vaststellingsovereenkomst. Deze toezegging via mail wordt, wederom (voor de 2e keer) teruggedraaid. Heb vervolgens zelf aangegeven dat deze situatie niet wenselijk is en dat ik wil dat ze het contract ontbinden. Als voorwaarde heb ik gesteld dat ik een schadeloosstelling wil hebben voor:
7 maanden wachten……is gelijk aan: 7x (gemiddeld salaris over de laatste 3 reëel gewerkte maanden) minus de uitbetaalde 10uur
en de kantonrechtersformule voor een factor c=1,5 (zij hebben de organisatie verandert, waardoor ik geen uren meer kan maken).
Dit totaal bedrag heb ik om te schikken door de helft gedeeld.

Nu komen ze terug met een voorstel wat werkelijk niet in de buurt komt hiervan.

Mijn vraag is nu: welke kans heb ik als ik hiermee naar de kantonrechter stap?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou hier graag antwoord op willen geven, maar ik denk dat je probleem veel te ingewikkeld. Ik raad je aan om echte rechtshulp te zoeken, zoals een vakbond, rechtsbijstandverzekering, bureau voor rechtshulp of een advocaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds