Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 01 aug 2025 19:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

alimentatie verhoging afgewezen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
Chantalle schreef:

Als de rechtbank overigens heeft bepaald dat je 254 euro per maand moet betalen, overschrijft deze nieuwe beschikking in feite de oude. Zelfs als je geen verlaging hebt aangevraagd, je hebt wel verweer gevoerd. Dus het kan niet zo zijn dat de oude, oorspronkelijke, beschikking nog geldt, want de rechtbank heeft een nieuwe uitspraak gedaan.

Naar verwachting staat in de overwegingen dat hij eigenlijk maar gehouden is tot 254. Daarmee heeft de rechtbank dat niet beslist, het staat immers niet in het dictum.
De rechtbank heeft waarschijnlijk het verzoek van de vrouw afgewezen en dan geldt de oude beschikking nog.

Als je verweer voert tegen verhoging maar geen zelfstandig verzoek doet tot verlaging kan een rechter jouw verweer volgen en dus verhogingsverzoek afwijzen maar de rechter kan niet ambtshalve het bedrag verlagen. Dat verlagingsverzoek ligt er niet dus kan hij er niet op beslissen.

Ik denk het wel. Je voert verweer tegen een wijziging in de hoogte van de alimentatie. Daarbij moet je ook aangeven wat je financiële situatie is. Als daaruit blijkt dat de man maar max. 254 euro per maand kan missen, kan de rechter dit wel degelijk beslissen. Ik denk dat er geen zelfstandig verzoek voor nodig is. Ik heb persoonlijk een rechtszaak meegemaakt mbt alimentatie wijziging, dus vandaar dat ik er zo stellig in ben.

Maar zoals ik al aangaf, ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen als ik niet de beschikkingen heb gezien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ronson

ronson

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENK DAT JE GELIJK HEBT SIETSKE.
verhoging is afgewezen wil t zo zijn om deze beslissing te handhaven zal ik een vermindering aan moeten vragen.
dus weer advocaat kosten.......
Evil or Very Mad

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 20:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als je advocaat geen zelfstandig verzoek heeft gedaan, terwijl jij ook vond dat je minder hoorde te betalen, dan is het heel slordig en zou ik bij een evt volgende procedure wel een andere advocaat nemen Sad
sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 20:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
sietske1980 schreef:
Chantalle schreef:

Ik denk het wel. Je voert verweer tegen een wijziging in de hoogte van de alimentatie. Daarbij moet je ook aangeven wat je financiële situatie is. Als daaruit blijkt dat de man maar max. 254 euro per maand kan missen, kan de rechter dit wel degelijk beslissen. Ik denk dat er geen zelfstandig verzoek voor nodig is. Ik heb persoonlijk een rechtszaak meegemaakt mbt alimentatie wijziging, dus vandaar dat ik er zo stellig in ben.

Maar zoals ik al aangaf, ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen als ik niet de beschikkingen heb gezien.

het kan zijn dat een rechter, als het er heel dik bovenop ligt maar niet de naam zelfstandig verzoek heeft gekregen, het er wel eens in leest en aldus 'verstaat' dat het een zelfstandig verzoek is maar dat is uitzonderlijk. je kunt daarmee ook de belangen van de andere partij schaden. de verzoeker hoort bij een zelfstandig verzoek van verweerder een verweertermijn te krijgen om zich apart te verweren tegen dat verzoek.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 22:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ronson schreef:
DENK DAT JE GELIJK HEBT SIETSKE.
verhoging is afgewezen wil t zo zijn om deze beslissing te handhaven zal ik een vermindering aan moeten vragen.
dus weer advocaat kosten.......
Evil or Very Mad

Naar. Ik had nog zo voor je gehoopt dat het niet zo was. Aan de andere kant vond je het niet erg om hetzelfde bedrag te blijven betalen en wilde je niet perse een verlaging, dus ik zou in dat geval niet nog een procedure beginnen.

Maakt wel dat je je advocaatskosten niet kunt "verrekenen" met de maandelijkse alimentatie, maar zoals ik al zei is af te vragen of dat überhaupt wel wenselijk is.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
Chantalle schreef:

het kan zijn dat een rechter, als het er heel dik bovenop ligt maar niet de naam zelfstandig verzoek heeft gekregen, het er wel eens in leest en aldus 'verstaat' dat het een zelfstandig verzoek is maar dat is uitzonderlijk. je kunt daarmee ook de belangen van de andere partij schaden. de verzoeker hoort bij een zelfstandig verzoek van verweerder een verweertermijn te krijgen om zich apart te verweren tegen dat verzoek.

Oke, je hebt me overtuigd. Burgerlijk procesrecht is toch al niet mijn favoriete rechtsgebied Razz
ronson

ronson

BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 13:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk dat ik het hier maar bij laat,mijn ex heeft mij al zo vaak het leven zuur gemaakt.(echtscheidingskosten over 1,5 jaar 11000 euro).

kan ik dit ook nog wel slikken.

misschien dat ze een keer voor haar zelf gaat leven. Crying or Very sad
toch bedankt dames. Laughing

Chantalle

BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 13:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog 1 keer: rechtsbijstandverzekering! Razz
ronson

ronson

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dames en Heren in ieder geval bedankt voor jullie advies... Wink

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo is de ex van mijn vrouw die kinderalimentatieplichtig is, onlangs op staande voet ontslagen omdat hij geld gejat heeft.
Even leuk spant hij nu een procedure aan om minder/geen kinderalimentatie meer te betalen want hij heeft geen baan meer.
Iedereen roept en het staat ook overal geschreven: "verwijtbaar ontslag, dus geen poot om op te staan".
Kan wel zijn, maar om je te VEREWEREN moet je dus een advocaat nemen.
EN WIE BETAALT DAT ??????????????????????

Debiele en achterlijke justitiële rechten van de mens in Nederland!!

Nu gaan we maar scheiden, kan mijn ex de procedure voeren alleen op háár inkomen en dan krijgt ze volledige toevoeging.

GOED GEREGELD IN NEDERLAND !

Twisted Evil

Joey26
Joey26

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantal, volgens mij is er geen enkele rechtsbijstandverzekering die bijstaat in rechtszaken waarbij echtscheiding- dan wel echtscheidingsperikelen aan de orde zijn.
.....
Joey26
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joey26 schreef:
Chantal, volgens mij is er geen enkele rechtsbijstandverzekering die bijstaat in rechtszaken waarbij echtscheiding- dan wel echtscheidingsperikelen aan de orde zijn.
.....
Joey26

Die van mij deed dat wel. Maar dat had betrekking op kinderalimentatie. Misschien dat dat uitmaakt.

[edit] Ik denk dat je gelijk hebt. Is ook wel zo logisch natuurlijk. Misschien had ik gewoon enorm geluk Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds