|
Auteur |
Bericht |
moonlightje
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 14:40 Onderwerp: met spoed andere woning na beeindiging relatie |
|
|
mijn relatie is al maanden verbroken, nu wil ik graag een andere woning in een andere gemeente
maar urgentie krijg ik niet omdat ik niks op papier heb dat de relatie beeindigd is
ik zit met een kind van 8 jaar en met al die toestanden en stress lijkt me dit geen ideale omgeving voor me dochter
ik heb me overal ingeschreven bij alle woningbouwen maar die hebben allemaal wel een wachtlijst van min. 5 jaar dus ik zou het 5 jaar moeten volhouden met hem volgens hem maar dat werkt niet
hij zelf wilt niet vertrekken en het zal hem ook niet lukken spoedig een andere woning te krijgen als hij zich nu laat inschrijven
is er misschien een andere optie dan alleen maar het huis te gaan opeisen??? misschien hoe ik anders spoedig een andere woning kan krijgen????
wie kan mij hierbij helpen?
groet nathalie |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 16:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ... een wachtlijst van min. 5 jaar... |
Je hebt het hier over de sociale sector?
Quote: | misschien hoe ik anders spoedig een andere woning kan krijgen???? |
Particulier(e organisatie). _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
moonlightje
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 18:13 Onderwerp: |
|
|
ja bij de woningbouwen duurt t min. 5 jaar
en particulier hebben ze liever iemand die een vast contract heeft en werkt, en dat heb ik niet en anders worden ze te duur voor me
groetjes nathalie |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 22:25 Onderwerp: |
|
|
Via maatschappelijk werk of sociaal raadsvrouwe proberen? Meestal knikkeren ze iemand met een jong kind niet gauw op straat. Maar goed, dan moet je wel aantonen dat je nergens terecht kunt, dus ook niet bij een familielid oid. En waar je nu woont is dat dan koop? Kan je ex niet die woning uit? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 22:32 Onderwerp: Re: met spoed andere woning na beeindiging relatie |
|
|
moonlightje schreef: | maar urgentie krijg ik niet omdat ik niks op papier heb dat de relatie beeindigd is |
Valt dat dan niet op papier te zetten? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
moonlightje
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 13:25 Onderwerp: |
|
|
maatschappelijk werk wilt mij hierin niet verder helpen en nee tis geen koop ja ik kan hem laten vertrekken via de rechter omdat hij niet vrijwillig wilt gaan maar ik wil het liefst hier uit de gemeente weg en als er andere mogenlijkheden zijn om een andere woning te kunnen krijgen doe ik dat liever
ik zie dat als laatste optie om naar de rechter te stappen
wat ik op papier moet hebben voor urgentie is of de scheiding maar we zijn niet getrouwd of via de notaris het samenlevingscontract beeindigen maar die hebben we niet
groetjes nathalie |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 15:26 Onderwerp: |
|
|
Is je dochter van 8 jaar van deze man?
Woon je appart, kun je kinder-alimentatie ook aanvragen. |
|
|
|
 |
moonlightje
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 15:45 Onderwerp: |
|
|
hij heeft het gezag over me dochter maar is niet de biologische vader van haar, en ja kan allementatie vragen maar hij heeft een min. uitkering dus zal ik niks krijgen
groetjes nathalie |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 15:51 Onderwerp: |
|
|
Klopt als hij een uitkering van de bijstand heeft, hoeft hij geen alimentatie te betalen.
heb je problemen, zodat een arts iets kan doen,huisarts?
medische verklaring? |
|
|
|
 |
moonlightje
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 20:52 Onderwerp: |
|
|
nee heb niet echt een medische verklaring, ben wel daar geweest ivm te hoge bloeddruk maar dat is niet de gehele dag lang en heb op moment ook geen medicatie nodig, verder zijn er geen klachten.
groetjes nathalie |
|
|
|
 |
tussenwalenschip
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 23:27 Onderwerp: |
|
|
Oke,
Je schrijft in je eerste onderwerp.
Dat er stress is en geen idieale situatie voor je dochter,
Hulp i.v.m belang van het kind?
Ouders, familie die je bij willen staan voor tijdelijk totdat je een andere woning hebt.?? |
|
|
|
 |
moonlightje
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 12:55 Onderwerp: |
|
|
nee met ouders en familie heb ik geen contact meer mee, en hulp ivm me dochter daaar zijn we mee bezig en de situatie is daar bekkend maar kunnen me verder niet helpen aan een andere woning
groetjes nathalie |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 13:03 Onderwerp: |
|
|
Naar een opvanghuis voor vrouwen?
Kunnen die zich inspannen voor een andere woning? _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
moonlightje
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 13:26 Onderwerp: |
|
|
ja misschien een oplossing maar we staan onder toezicht van jeugdzorg over het gedrag van me dochter dus ik denk dat de kans er groot in zit als ik naar een opvang ga dat de kinderbescherming ook zo aan de deur staat
groetjes nathalie |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 05 nov 2008 13:51 Onderwerp: |
|
|
als je kind onder toezicht staat, dan kun je misschien de gezinsvoogd vragen of zij nog tips voor je heeft. die kent goed de weg in de hulpverlening. |
|
|
|
 |
|