|
Auteur |
Bericht |
Dizzer
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 13:49 Onderwerp: Salarisverhoging ... te laat |
|
|
Hallo, misschien kan iemand mij hier advies geven bij het volgende probleem:
Ik werk via een detacheringsbureau sinds vorig jaar augustus. Voor het einde v.h. jaar informeerde ik bij een van de vestigingen over verhoging van het salaris, aangezien dat gebruikelijk is in januari. Ze vertelde me dat dat zou komen in augustus als het eerste jaar er op zit. Deze week een gesprek gehad bij een andere vestiging ivm mijn contract, kreeg ik dus een tegenstrijdig verhaal. Ik zou eind december van het vorige jaar een beoordelingsgesprek hebben gehad met iemand waar ik nog nooit van had gehoord en hierdoor heb ik dus ook geen 3 % verhoging gekregen, terwijl iedere andere medewerker gewoon eind vorig jaar een beoordeling heeft gehad met de gebruikelijke 3 % verhoging.
Kan ik hier juridisch iets tegen doen? Want ik voel mij genaaid en ben behoorlijk pissed off.
Alvast bedankt voor het meedenken. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 13:51 Onderwerp: |
|
|
Dat kan ik me voorstellen. Mogelijk is er sprake van persoonsverwisseling. Ik zou zelf beginnen met dan maar eens een kopie van het verslag van het beoordelingsgesprek op te vragen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 14:56 Onderwerp: |
|
|
Hier is duidelijk sprake van leeftijdsdiscriminatie! _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Dizzer
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 17:35 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Dat kan ik me voorstellen. Mogelijk is er sprake van persoonsverwisseling. Ik zou zelf beginnen met dan maar eens een kopie van het verslag van het beoordelingsgesprek op te vragen. |
Dat heb ik vandaag gedaan, goede tip. Nog geen reactie op gehad terwijl ik van die persoon anders altijd binnen een uur een reactie krijgt, dus dat is typisch. Ben nog vergeten bij mijn verhaal te melden dat ik überhaupt nooit een beoordelingsgesprek heb gehad. Wat dus wel had gemoeten.
Ach, een van de sneaky dingen, heb een waslijst vol met klachten over dat bepaalde bedrijf (zal vast geen naam mogen noemen).
@Henk, leeftijdsdiscriminatie? Die snap ik niet helemaal...
Edit: ik zie dat mijn leeftijd op 109 staat, misschien probeerde je grappig te zijn? |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 17:39 Onderwerp: |
|
|
Dizzer schreef: |
Edit: ik zie dat mijn leeftijd op 109 staat, misschien probeerde je grappig te zijn? |
Je hebt gelijk, 109 is geen grapje? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Dizzer
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 17:43 Onderwerp: |
|
|
Niet echt, ik vond het niet nuttig om mijn echte leeftijd in te vullen omdat dit voor niemand interessant is. Maar ik ben bloedserieus met dit topic dus hoop ik op serieuze reacties (niet dat ik geen humor heb maar ik word een beetje chagrijnig van al die oplichterij wat ik de laatste tijd heb meegemaakt, in meerdere opzichten). |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 17:59 Onderwerp: |
|
|
Ok, maar voor mij is het wel nuttig om iemands leeftijd een beetje te kunnen inschatten.
Overigens sluit ik me bij Simone's post aan. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 23 jul 2009 18:35 Onderwerp: |
|
|
Dizzer schreef: | Ben nog vergeten bij mijn verhaal te melden dat ik überhaupt nooit een beoordelingsgesprek heb gehad. Wat dus wel had gemoeten. | Dan stuur je toch gewoon nog even een PS-je? Maar het had niet gemoeten, hoor. Het is meer: als zij beweren dat dat beoordelingsgesprek heeft plaatsgevonden en jij ontkent dat, laat ze dan even laten zien dat jij die slechte beoordeling hebt gehad.
Zo niet, dan lijkt me er voldoende reden te zijn jou alsnog en met terugwerkende kracht die verhoging te geven (aangezien al je collega's die hebben gehad), in jouw geval vermeerderd met de wettelijke rente, tenzij het daadwerkelijk hebben gehad van een beoordelingsgesprek daarvoor voorwaarde is (daar moet je de voor jou geldende regeling of CAO maar even op nakijken). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
WimWest
|
Geplaatst: vr 24 jul 2009 9:23 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Dizzer schreef: |
Je hebt gelijk, 109 is geen grapje? |
Henk grappig? Nooit, hij is altijd bloedserieus!
Nu serieus: Je kan ook geen leeftijd vermelden, bij 109 kan je een reactie verwachten, welke ik in deze context wel grappig vond. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 24 jul 2009 11:54 Onderwerp: |
|
|
Ikke ook. Ik denk dat je het als wat zoet bij het zuur moet zien.
Ben benieuwd hoe de kwestie zelf verder gaat. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Dizzer
|
Geplaatst: wo 29 jul 2009 19:13 Onderwerp: |
|
|
Dat wijf van dat detacheringsbureau bleek mij op het verkeerde been te hebben gezet door foutieve informatie (niet de eerste keer). Ze vertelde mij dat daar in december beoordelingsgesprekken plaatsvinden maar dat blijkt dus onzin te zijn. Is afhankelijk van wanneer je in dienst bent getreden (als ik haar moet geloven, heb het nog niet uitgezocht en dat hoeft ook al niet meer, zie ander topic). |
|
|
|
 |
|