|
Auteur |
Bericht |
Wenro
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 09 dec 2008 20:35 Onderwerp: Voornemen tot onteigening |
|
|
3 jaar geleden heb ik een brief gehad met een voornemen tot onteigening. Maar ze wisten nog niet zeker of het echt nodig ging zijn of dat isolatiemaatregelen afdoende zouden zijn. Nu, 3 jaar later verkeer ik nog steeds in dezelfde onzekerheid. Ik heb hier last van (medische klachten) en ik vind het onbehoorlijk om zo lang iemand in onzekerheid te laten zitten. Wat kan ik doen??? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 09 dec 2008 21:18 Onderwerp: |
|
|
Je kunt natuurlijk eerst eens informeren naar de huidige stand van zaken. Het is nu 3 jaar later, dus men weet misschien meer? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Wenro
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 09 dec 2008 22:19 Onderwerp: |
|
|
Ik weet dat ze het nog aan het onderzoeken zijn. Zowel de Rijkswaterstaat als de provincie is ermee bezig. Maar ik ben maar een simpele burger die het verder allemaal niet precies snapt. Ik snap alleen dat er een onteigeningsprocedure als een zwaard van damocles boven mijn hoofd hangt. Ik weet hierdoor niet of een verbouwing die ik van plan ben om te doen weggegooid geld is ja of nee. Hoe lang kunnen ze je in onzekerheid laten?
Ik ga morgen bellen met Rijkswaterstaat om de precieze stand van zaken voor dit moment op te vragen. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: di 09 dec 2008 22:56 Onderwerp: |
|
|
Wenro schreef: | Ik snap alleen dat er een onteigeningsprocedure als een zwaard van damocles boven mijn hoofd hangt. Ik weet hierdoor niet of een verbouwing die ik van plan ben om te doen weggegooid geld is ja of nee. |
Bij een onteigening krijg je in principe een volledige schadevergoeding dus als je een verbouwing doet die ook (economische) meerwaarde voor je huis creëert, dan is dat als het goed is geen weggegooid geld. Tenzij ik me vergis, is het bij onteigening, anders dan bijvoorbeeld bij planschade, niet zo, dat als je de schade (i.e. de onteigening) "had kunnen zien aankomen", je de schade niet vergoed krijg. Dat neemt niet weg dat het psychisch wel belastend kan zijn, zo'n dreigende onteigening. |
|
|
|
 |
|