|
Auteur |
Bericht |
law_student
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 12:15 Onderwerp: Studiefinanciering stopgezet adreswijziging niet goed gegaan |
|
|
Hey people!
Zou iemand mij kunnen helpen met de volgende casus:
B is verhuist van stad P naar stad B. Toen B verhuisde moest hij al zijn gegevens doorgeven in stad B (inschrijven)...dit heeft B ook gedaan.
Bij de IB-groep heeft B dit telefonisch gedaan.
In Januari heeft IB-Groep B zijn beurs gestopt omdat hij zijn adres gegevens niet goed zou hebben doorgegeven. Nadat B in Februari telefonisch contact met IB-groep had gehad, waarom ze niet uitbetaalde( ze betalen altijd aan de eind van de maand uit) vertelde ze B dat hij zo snel mogelijk zijn gegevens zou moeten wijzigen om überhaupt recht te houden op een uitwonende beurs. Toen B dat had gedaan, kreeg hij tevens te horen dat hij nog een maand
zou moeten wachten totdat ze weer het volledige bedrag van 240 euro zouden uitbetalen.
Vraag: Kan B met terugwerkende kracht de studiefinanciering van de gemiste maanden terug krijgen?
Zelf heb ik al gekeken op de site van IB-groep en er staat dat je
een adreswijziging binnen vijf dagen na je verhuizing moet doorgeven aan de gemeente waar je gaat wonen + aan de IB-groep. Ik heb niet echt iets kunnen vinden waar ik wat wijzer van word. Heb ook gekeken in de WSF 2000.
Iemand anders die hier meer over weet??? |
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: wo 08 apr 2009 12:17 Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring is dat je met terugwerkende kracht je adreswijziging door kunt voeren. Het te weinig betaalde bedrag (uitwonend - thuiswonend) zal dan worden verrekend met de eerstvolgende stufi uitbetaling. |
|
|
|
 |
|