Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 5:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mogelijkheden bij "valse aangifte" bij AMK
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
theod

Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 04 jun 2009 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een EKD of een EPD kan dan ook voordelen hebben als er een persoon bij een instantie zit die het niet eens is met de gang van zaken en dan even de betrokkenen van de nodige informatie voorziet.

Overigens is met een goede advocaat en goede onderbouwing van de zaak een rechter geneigd om ook goed naar de ouders te luisteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
CS1974

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2009 7:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey allemaal,

Het gesprek duurde maar liefst een dik uur en ik ben behoorlijk kwaad geworden.
Ik ben er 99% zeker van dat het mn ex was.
Er werd gesuggereerd dat ik:

* mijn dochter altijd alleen liet met mn zoontje, zowel overdag als in de avond Shocked
* mijn dochter van mij erotische foto's moest maken en op Hyves heb gezet Shocked
* Dat ik mn zoon meerdere malen heb geslagen in bijzijn van anderen Shocked
* Dat mn zoon nog steeds niet zindelijk was en moeilijk praatte.... Confused

Er was nog iets maar dat weet ik effe niet.
Ik heb gewoon alles verteld.
Ook over mn ex, wat hij mij geflikt heeft, wat ik heb geflikt heb en dat dit zijn wraak is geweest.
De melding was overigens anoniem.... Dat zegt al genoeg voor mij.

Maar hij komt nog aan de beurt geloof me.

Ik ga zeker aangifte doen van smaad als ik zeker weet dat hij het is.....
Dan moeten ze wel bekend maken wie het was...
Maar ik kom er nog wel achter of hij het was voor 1000%

Over 3 weken bellen ze mij over de afloop.... Rolling Eyes
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2009 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

CS1974 schreef:
Hey allemaal,

Het gesprek duurde maar liefst een dik uur en ik ben behoorlijk kwaad geworden.
Ik ben er 99% zeker van dat het mn ex was.
Er werd gesuggereerd dat ik:

* mijn dochter altijd alleen liet met mn zoontje, zowel overdag als in de avond Shocked
* mijn dochter van mij erotische foto's moest maken en op Hyves heb gezet Shocked
* Dat ik mn zoon meerdere malen heb geslagen in bijzijn van anderen Shocked
* Dat mn zoon nog steeds niet zindelijk was en moeilijk praatte.... Confused

Er was nog iets maar dat weet ik effe niet.
Ik heb gewoon alles verteld.
Ook over mn ex, wat hij mij geflikt heeft, wat ik heb geflikt heb en dat dit zijn wraak is geweest.
De melding was overigens anoniem.... Dat zegt al genoeg voor mij.

Maar hij komt nog aan de beurt geloof me.

Ik ga zeker aangifte doen van smaad als ik zeker weet dat hij het is.....
Dan moeten ze wel bekend maken wie het was...
Maar ik kom er nog wel achter of hij het was voor 1000%

Over 3 weken bellen ze mij over de afloop.... Rolling Eyes

Het worden drie lange weken Crying or Very sad

Maar bedenk dat je nog niet weet wat er gaat gebeuren.
Het kan zijn dat door de tussenkomst van jeugdzorg je positie gaat verslechteren of hetzelfde blijft maar je positie kan er ook van verbeteren.
Ga van het beste uit en geef je nog niet verloren.

Dan zijn die drie weken het beste te verhapstukken. Wink

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 06 jun 2009 12:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag ben ik er achter gekomen dat buren van ons, ruim een half jaar geleden, voor de 2e keer een zorgmelding over ons gezin gedaan hebben bij het AMK.

Wij hebben onze medewerking verleend aan het AMK en totaal niets te verbergen. Zij zijn er inmiddels ook wel achter dat er veel "opgeblazen" was, maar op dit moment is het dossier nog niet gesloten.

De buren om wie het gaat, daarvan weet ik dat de vrouw bij een dergelijke instantie werkt en ik wil niet dat zij enige inzage heeft in ons dossier.

Toch kan ik het niet naast mij neerleggen dat zij zomaar hier mee weg kan komen en ons vals beschuldigt heeft over de zorg van onze kinderen. Het blijkt dat de halve buurt weet dat zij erachter zit en dat mede hierdoor nu dus een enorm verkeerd beeld van ons in de wijk is neergezet. Ze heeft namelijk, hoorde ik vanochtend, bij verschillende buren informatie over ons opgevraagd, verhalen opgeblazen en bij het AMK een zorgmelding neergelegd. Het AMK weet dat onze kinderen drukker gedrag vertonen, maar zij weten óók dat wij bezig zijn met diverse onderzoeken hierin en dat de kinderen op de eerste plaats komen. Dit hebben zij bevestigd in een brief én na overhandiging van bewijsstukken van onze kant van diverse instanties waarbij wij onderzoeken gehad hebben voor de kinderen (ivm vroeggeboorte een ontwikkelingsachterstand, wat ook aangetoond is). Volgens het AMK is er dus géén reden tot zorg, maar wel voor extra begeleiding voor ons om ons te kunnen ontlasten. Uiteraard hebben wij ook hier onze medewerking aan verleend, met positieve resultaten. Met andere woorden, wij zijn heel open geweest naar het AMK en hebben ook onze volledige medewerking gegeven (staat ook bevestigd in een brief van ze).

Ik wil wel vermelden dat ik dus NIETS tegen het AMK heb, omdat ik het alleen maar goed vind dat er dergelijke instanties zijn. Zolang het maar niet gaat om anonieme valse meldingen.

Wat ik graag wil weten:
- mocht die buurvrouw in de toekomst weer een dergelijke melding doen, zijn wij dan verplicht weer mee te werken, of mag ik op grond van wat ik nu weet mijn medewerking weigeren?
- Kan ik daarnaast, met de gegevens die ik heb (alleen geen bewijzen en wil geen bronnen vermelden) een aanklacht indienen bij de politie wegens smaad/laster (het verschil tussen die 2 vergeet ik steeds)?
- Kan ik bij het AMK een klacht indienen over deze buurvrouw, zodat zij hier in de toekomst rekening mee kunnen houden, mocht ze weer een melding willen doen?
- Kan ik van het AMK eisen dat zij onze dossiers vernietigen op grond van wat ik hierboven vermeld heb?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
klokluider

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Overigens is met een goede advocaat en goede onderbouwing van de zaak een rechter geneigd om ook goed naar de ouders te luisteren.

naar mijn mening is dit nu juist wat de wetgever niet had voorzien in het familierecht. Vanwege de rol van rol van de kinderrechter die sinds 1995 ingrijpend is veranderd. (vanaf dit moment mogen zijn enkel toetsen) Hierdoor zou er beter naar de kinderen en ouders moeten worden geluisterd door de rechter, maar dat is een illusie gebleken. De beroepsgroep schreef onlangs in een artikel dat in de eerste paar minuten van een zaak de belangrijkste informatie wordt gegeven, en laat dit nu juist de tijd zijn waarin een Bjz/RvdK zijn toelichting geeft. Na 11 zittingen is de pijp op en kunnen ze niet meer objectief naar eeb zaak kijken zo stelde men.

Daarnaast heeft de beroepsgroep in 2002 ingestemd met het feit dat zij alle plannen en indicatiebesluiten bij OTS en UHP volledig bestuursrechtelijk zou gaan toetsen. Het is echter alleen bij deze toezegging/uitspraak gebleven want in de praktijk gebeurd dit helemaal niet. Dit stond al in de Wjz 1995 en zijn opvolger 2002 maar zelfs een uitspraak van de CRVB bd1113 wordt door de kinderrechters anders geïnterpreteerd. Ook al is het besluit onbevoegd genomen gaan we toch inhoudelijk toetsen want dan neem ik de rol van Bjz wel even over.

En laat nou niet iedereen iemand hebben bij de instantie die het niet eens is met de gang van zaken en je informatie verschaft.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2009 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb zelf met dit soort instanties, afgezien van wat er over lees in de media, (gelukkig) 0 ervaring.
Begrijp niet zo goed, dat je je ophoudt met dit soort roddelpraat over zaken, waarvan je zelf weet, dat het deels onzin is waar niemand anders overigens iets mee te maken heeft.
Die foto's op Hyves konden ze je zeker niet laten zien, omdat 'je ze er weer af had gehaald'??
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds