Miranda24
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 07 feb 2010 21:27 Onderwerp: Doorrijden na ongeval |
|
|
Ik heb even een vraag m.b.t. doorrijden na een ongeval. In het najaar vorig jaar is er een man tegen mijn geparkeerde auto gereden en daarna doorgereden. Ik heb toen helaas geen aangifte gedaan en enkele dagen later toen ik mijn verzekering belde zeiden ze dat dat ook niet nodig was, omdat de rechtsbijstand het wel zou regelen. Nu zijn we inmiddels maanden verder en er gebeurt amper wat, behalve dat de tegenpartij heeft verklaard alleen mijn trekhaak te hebben geraakt.
Nu wil ik verder niet inhoudelijk op de zaak ingaan, ik heb daar al hier en daar advies over ingewonnen en ik heb inmiddels een soort van verklaring dat hij wel degelijk die schade heeft gereden - hij weigert echter nog altijd uit te betalen-. Maar ik wil alleen iets vragen over eventueel aangifte doen. Ik ben namelijk sindsdien al 2x naar de politie geweest, in december en vandaag weer, en die zeggen niks te kunnen doen, omdat de verzekeringen dit moeten regelen. En dat de tegenpartij in principe tot nu toe niks fout heeft gedaan. Ik snap dit dus totaal niet, aangezien hij gewoon is doorgereden en niet eens naar mijn auto heeft gekeken. Ze zeggen dat doordat ik via de bedrijfsreclame op de auto en de getuigen zijn adres, verzekering en kenteken heb kunnen achterhalen hij in principe mee werkt aan het hele gebeuren.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waarom ik nu niet alsnog aangifte zou kunnen doen bij de politie en waarom mij dat toendertijd door de verzekering is afgeraden. Ik snap niet dat hem niet gewoon een boete kan worden opgelegd voor doorrijden na een ongeval, en dat ik daarna verder via zijn verzekering en die van mij de schade kan verhalen.
Groeten,
Miranda |
|