Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 11:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Met strafblad bij defensie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 21 nov 2009 0:20    Onderwerp: Re: Met strafblad bij defensie Reageer met quote Naar onder Naar boven

dh70 schreef:
sabri schreef:

Beleidsregeling justitiële antecedenten bij veiligheidsonderzoeken defensie

Quote:
4. De verklaring als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel b van de Wet veiligheidsonderzoeken wordt geweigerd dan wel ingetrokken als betrokkene:

4. is veroordeeld op grond van de Opiumwet;

Voor de KMAR gelden overigens andere regels: zie hier.

ai ai dan moet ik me nu toch echt wel zorgen maken denk ik.
Het volgende is er aan de hand.
15 jaar geleden heb ik me schuldig gemaakt aan de opiumwet(was een klein dealertje in xtcpillen en weed),ik heb alleen 3 dagen op het politiebureau vastgezeten,daarna vrijgelaten ivm afwachting van de rechtzaak.Ik heb dus niet in een gevangenis gezeten.
Uiteindelijk ben ik in de rechtzaak veroordeeld tot een taakstraf van nog geen 200 uur.Diegene met wie ik het deed werd zwaarder gestraft,die heeft wel in een huis van bewaring gezeten.Ik toonde zoiezo spijt en was verder oprecht,zodoende de mildere straf.
NU heb ik bijna een baan als burger bij de marine,alleen wordt er een veiligheidsonderzoek catagorie.C uitgevoerd.
Mijn contract is in principe al rond en besproken wanneer ik begin,alleen maak ik me nu ernstige zorgen om dat strafbare feit wat ik heb gepleegd.
Als dat boven water komt kan ik het misschien wel schudden.
Wat heb ik er een spijt van dat ik zoiets stoms heb kunnen doen,kan me eigen nu wel voor mijn kop slaan.
Zou ik hier echt op afgewezen worden,terwijl ik al gestraft ben en daarna nooit meer iets met justitie in aanraking geweest,ben nu echt een huisvader en al jaren getrouwd en heb een kindje.

Dat hangt een beetje af van de functie. Zoals ik het lees gelden er bij de KMAR minder strenge regels maar zou je voor een "normale defensiebaan" geen Verklaring van geen bezwaar krijgen op grond van de opiumwetveroordeling.

Daarnaast is er een andere ontsnappingsmogelijkheid waarvan ik niet 100% zeker weet of die ook gaat werken: de huidige wet op de Justitiele Documentatie heeft een bewaartermijn van 30 jaar. Echter, deze bestaat pas sinds 2002. Voor die tijd was er de Wet op de justitiële documentatie en op de verklaringen omtrent het gedrag waarin de bewaartermijn werd gelimiteerd tot 8 jaar. Dus als ik even snel reken ben je 15 jaar geleden veroordeeld, in 1994 dus. Afhankelijk van de exacte datum zou je dan net wel of net geen geluk kunnen hebben.

De enige manier om dit zeker te weten is om eventjes bij de rechtbank langs te gaan om je gegevens in te zien. Dat kan je aanvragen via de Justitiele Informatie Dienst.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dh70

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 21 nov 2009 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Sabri,

Bedankt voor je reactie,het gaat om een functie als algemeen medewerker,een soort van concierge zeg maar.
Ik zal is kijken of ik inlichtingen kan inwinnen,ben namelijk verhuisd naar een andere stad.
Nogmaals vriendelijk bedankt voor je reactie!!
Joow

Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hieronder een mail van een cliënt uit mijn caseload, hoe moet ik dit dan zien...?

Maandagmiddag kwam het UJD binnen van ged. XXX.
Dat gaat wat verder terug dan 2008, namelijk 1977.
Het beslaat 13 pagina's
Ik heb het UJD gemaild naar Joow.

~~

UJD: Uittreksel Justitiële Documentatie.
Bekijk de homepage MSN messenger
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Joow schreef:
Hieronder een mail van een cliënt uit mijn caseload, hoe moet ik dit dan zien...?

Maandagmiddag kwam het UJD binnen van ged. XXX.
Dat gaat wat verder terug dan 2008, namelijk 1977.
Het beslaat 13 pagina's
Ik heb het UJD gemaild naar Joow.

~~

UJD: Uittreksel Justitiële Documentatie.

Als het uittreksel 13 pagina's beslaat is de kans groot dat er nooit meer dan 8 jaar tussen de veroordelingen hebben gezeten. Wanneer je binnen een termijn van 8 jaar een nieuwe veroordeling/transactie/strafbeschikking krijgt wordt de termijn voor alle op het strafblad staande feiten weer naar 0 gezet. Op die manier kan een veroordeling uit 1977 meewegen in een eventuele beoordeling.

Zie ook de memorie van toelichting:

Quote:
Het zesde lid komt overeen met artikel 10, eerste lid, van de huidige Wet JD, luidende dat een strafblad niet wordt verwijderd zolang nog enig ander strafblad ten aanzien van de veroordeelde in het strafregister blijft geplaatst. Dit heeft tot gevolg dat het nieuwe geregistreerde feit de verstrekking mogelijk maakt van gegevens die zonder dat nieuwe feit niet zou zijn toegestaan.

Overigens, wat is "ged." jouw caseload? Gedetineerde of gedaagde ofzoiets? Smile
Joow

Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: zo 07 feb 2010 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, ged. is gedetineerde Wink
Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds