|
Auteur |
Bericht |
laagl001
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 24 mrt 2009 14:28 Onderwerp: Ex weigert convenant te volgen |
|
|
Mijn issue:
Ik ben gescheiden en heb met mijn ex een convenant afgesloten welke door de rechtbank is bekracht.
In dit convenant staat ondermeer dat ik de levensverzekering met diens waarde krijg toebedeelt.
Nu ben ik bezig deze levensverzekering op mijn naam te krijgen en heb ik daarvoor de handtekening van mijn ex nodig.
Mijn ex heeft via haar advocaat laten weten dat zij pas gaat tekenen indien ik mijn achterstand op de KA (6 hele euro`s) heb voldaan.
Ik kan mij niet indenken dat dit juridisch is toegestaan.
Mijn vraag, kan ik hiervoor een deurwaarde inschakelen? Bedrag is namelijk < 5000 euro en mag haar advocaat dit zomaar schrijven? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 24 mrt 2009 14:47 Onderwerp: |
|
|
Misschien is zij juridisch verplicht te tekenen, maar jij bent waarschijnlijk net zo goed juridisch verplicht die 6 euro te betalen.
Het is op zich niet onrechtmatig om mede te delen dat je je niet aan een verplichting gaat houden. Het is zelfs wel zo handig voor de wederpartij: die weet tenminste waar hij aan toe is, zodat hij eventueel juridische maatregelen kan treffen. (Het lijkt me echter slimmer om die 6 euro maar gewoon te betalen en gehannes te voorkomen.)
Je ex mag dus zeker het standpunt innemen dat ze nu inneemt, en haar advocaat mag dit zeker schrijven. Of je ex met haar standpunt in haar recht staat is een andere vraag. Maar het is niet verboden om een juridisch onjuist standpunt in te nemen, en het is ook niet verboden om mede te delen dat je een verplichting niet zult nakomen.
Ik vermoed dat je inderdaad de deurwaarder kunt inschakelen, al hangt het misschien wel af van hoe duidelijk één en ander in het convenant is omschreven. Misschien kan een ander forumlid hier meer over vertellen. Je ex kan waarschijnlijk de deurwaarder inschakelen voor die 6 euro. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|