Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
chantal100
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: za 08 nov 2008 14:03 Onderwerp: verplicht andere functie accepteren of aanvragen ontslag |
|
|
Ik heb een vraag waar ik in de praktijk als personeelsadviseur tegen aan loop en waar ik niet helemaal uit kan komen.
Kan iemand mij vertellen of ik genoeg grond heb om iemand te kunnen ontslaan in de volgende situatie.
Er is een reorganisatie gaande waardoor een functie is weggeschreven. Aan de betrokken persoon die deze functie bekleedde is een andere baan binnen de organisate aangeboden. Dit is een hele andere functie maar wij achten hem geschikt daarvoor. Er is geen functie beschikbaar binnen de organisatie die op de opgeheven functie lijkt. Hebben wij hiermee voldaan aan goed werkgeverschap of niet. En in welk art kan ik dat vinden. Art 7:611 vind ik erg weinig zeggend daarover vandaar mijn vraag. Kunnen wij dez man verplichten de functie die we wel voor hem hebben te accepteren of niet e op basis van welk art dan.
In mijn beleving mocht de organisatie zeker met in achtneming van Van der Lely vs Taxi Hofman. HR 26-06-1998, JAR 1998/199 de functie wijzigen. Ik hoop dat iemadn mij met dit vraagstuk kan helpen en met name in welke art in BW ik dat terug kan vinden.
Alvast heel hartelijk dank |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|