cheyenne22
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 dec 2008 14:40 Onderwerp: relatiebeëindiging, huis/hypotheek nog op beide namen |
|
|
2 jaar geleden (2006) heb ik met mijn toenmalige partner een huis gekocht, we hebben een uitbouw laten plaatsen, wat betaald is door zijn ouders. Bedrag hebben ze toen betaald aan de uitvoerder, en een deel op onze toenmalige gezamenlijke rekening, betaling wel verricht t.n.v. hun zoon.
Halverwege dit jaar (2008) heb ik een punt gezet achter deze relatie omdat het helemaal uit de hand liep, ben ik halsoverkop met mijn 2 kinderen uit huis vertrokken. (de kinderen zijn niet van hem).
Omdat hij de hypotheek niet alleen kon dragen op zijn salaris, verzochten ze (hij en zijn ouders) mij, om alles zo te laten zoals t is. Dus de woning en de hypotheek staat nog steeds op mijn naam. Ik betaal alleen geen hypotheek mee. Dit betaald hij. We hadden nog een bedrag van de belasting teruggekregen die de 1e 4 maanden zou overbruggen om de hypotheek door te betalen. Nu betaald hij de hypotheeklast volledig zelf. Ondanks ik hier niet mee akkoord ging, kan ik niks doen, zonder hun. En staat de hypotheek nog steeds op mijn naam. Ook heb ik ca. 4 mnd geleden een taxatie laten uitvoeren, en die bleek tegen te vallen. De taxatiewaarde bleek lager te zijn dan de hypotheekschuld, en zou ik eruit gaan met een schuld. Ik had voor mezelf besloten, om het even hierbij te laten, totdat de woningmarkt t weer toelaat en weer wat omhoogklimt.
Nu krijg ik, een rekening van hun (mijn ex-schoonouders)(aangetekend) verzonden, met het verzoek om vanaf de datum dat t belastinggeld op was, te gaan meebetalen aan de hypotheek, dus met terugwerkende kracht eisen ze nu een bedrag aan mij terug. En de rekening die zij betaald hadden aan de uitbouw eisen ze de helft ook van terug.
Wat moet ik hier nu mee?
Moet ik uberhaupt hypotheek gaan mee betalen, en heb ik geen recht op woonvergoeding, hij woont in t huis, wat ook nog voor een deel van mij is, en hoeveel moet hij mij dan betalen?
Hoe kan ik nu hypotheek betalen, ik woon zelf in een huurhuis (particulier), met mijn huidige partner. |
|