Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Mulchie
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 02 nov 2008 16:42 Onderwerp: Mondelinge overeenkomst en dan ziek worden |
|
|
Hallo ik heb een probleem:
Op 01-04-2008: Door overname krijg ik een nieuwe werkgever, deze biedt mij een arbeidovereenkomst aan voor 4 uur per week, volgens werkgever tijdelijk, ik weiger deze te tekenen omdat ik het niet mee eens ben, heb wel 40 uur per week gewerkt.
Op 23-05-2008: Ziek gemeld, werkgever geeft dit niet door maar zet mij uit dienst zonder ik dat wist,.
09-06 tot 21-06 2008: 4 halve dagen op therapiebasis gewerkt.
01-07-2008: werkgever komt met een nieuw contrakt van 40 urige werkweek waar ik het wel in kan vinden en heb getekend. Nu wil het geval dat er op mijn salarisstroken die ik tot nu toe heb ontvangen dat ik op 01-04-2008 in dienst ben.
31-10-2008: nieuwe baan gevonden en heb schriftelijk mijn ontslag ingediend, volgens werkgever kan ik per direkt wel vertrekken en heb dit op schrift, kan gelukkig wel direkt bij nieuwe werkgever beginnen.
Nu is mijn vraag: Hoe zit het met die maand dat ik ziek was, heb ik recht op dit salaris en kan ik ook de overuren die nooit uitbetaald zijn ook opeisen?? |
|
|
|
 |
robbedoes22
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZe
|
Geplaatst: zo 02 nov 2008 18:04 Onderwerp: |
|
|
krachtens art 7:629 behoudt de werknemer gedurende 104 weken recht op doorbetaling van 70% van het loon. Kan ook 100% doorbetaling zijn licht eraan wat je met de werkgever hebt afgesproken. Verder kan het ook zijn dat de eerste 2 dagen van ziekte niet betaald worden.
(Ja, de arbeidsovereenkomst kan zowel mondeling als schriftelijk worden aangegaan. Om onenigheid en misverstanden over de inhoud te voorkomen, is het verstandig om de arbeidsovereenkomst schriftelijk vast te leggen. Ook is wettelijk voorgeschreven welke afspraken in elk geval schriftelijk moeten worden bevestigd. De bewijslast is alleen wat moeilijker maar je zegt dat je de loonstrookjes hebt waaruit blijkt dat je sinds de genoemde datum in dienst bent).
edit: even over de overuren. Die kun je of te wel vergoed krijgen in geld of in vrije dagen geloof ik. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|