Enes
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 20 nov 2008 19:47 Onderwerp: Dakkapel annuleren wegens dwaling/bedrog, hoe en wat. |
|
|
Dames en heren,
even het volgende. Onlangs heb ik een huis gekocht met een 2e etage waar door de schuine dakvlakken ik over een onpraktische ruimte beschik. Hier wil ik dus dan ook een dakkapel laten plaatsen.
Een aantal mensen zijn bij mij over de vloer geweest. De een heeft aangegeven 4, de ander 3,80 en weer een ander die zeer professioneel overkwam heeft aangegeven dat ik op 3,50minimaal uitkwam met de buitenmaten. Deze laatste aanbieder zal ik gemakshalve aanbieder 1 noemen.
Als laatste kwam nog iemand en die vertelde eergisteren weer dat hij hem op max 280cm buitenmaten zou kunnen krijgen ivm de gemeente. Ik heb hem toen verteld dat dat mij teleurstelde omdat ik uitging van minimaal 350cm buitenmaten, dit had ik ook in de aanvraag die ik heb gedaan vermeld dat het om minimaal 350cm ging.
Hij vertelde me dat ik problemen zou krijgen met de gemeente ivm het Bouwbesluit. Hij kwam zeker van zijn zaak over en ik was natuurlijk geschrokken van het feit dat ik eerder op het punt stond om iets te doen wat niet volgens het Bouwbesluit is, immers zo dacht ik, 350cm buitenmaten is niet volgens het BB zo vertelde hij mij. Deze zal ik aanbieder 2V noemen, bij wie ik een velletje heb getekend.
Ik heb hem herhaalde malen gevraagd om toch even goed te kijken en dat iedere cm winst belangrijk voor me was, we hebben 2uur lang lopen meten en hij bleef voet bij stuk houden.
Ik kreeg een velletje voor mn neus gedrukt met een aantal specificaties van hoe de dakkapel zou zijn, algemene details vooral met voor de rest weinig toegevoegde waarde. Bovenop staat enkel: ''SPECIFICATIE KUNSTSTOF DAKKAPEL'' en voor de rest onderin akkoord koper waar ik een handtekening heb gezet. Hij garandeerde mij dat hij hem niet breder kon maken ivm BB.
Geen algemene voorwaarden of iets in die zin. Ook niet op de website waar ik goed heb gekeken.
Wat gebeurt er nu, de aanbieder1 die een week eerder geweest is belt me op en vraagt of ik een keuze heb gemaakt, ik vertel hem dat ik inmiddels voorzien ben en doe mn verhaal. Hij zegt dat hij al 20jaar in het vak zit en dat hij het niet mis kan hebben en dat hij bereid is om nog een meting te doen.
Ik meteen gebeld met degene bij wie ik de handtekening heb gezet en gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had en het verhaal gedaan. We hebben een heel gesprek gehad en ik heb dit gesprek opgenomen. In dit gesprek hoort u ons discussieren over de wel/niet mogelijkheid om breder te bouwen dan 250cm. Hij zei ook: ''dan loop ik u te bedriegen als het wel breder kan''. En nog een aantal andere zaken waarover we hebben getwist waarbij duidelijk is dat ik een zo breed mogelijk dakkapel wil.
Hij is meteen naar mn huis gaan rijden gisteren dus en heeft mij weer ervan verzekerd dat ik de dakkapel op binnenmaat 250cm/buitenmaat 280cm kon krijgen. Mijn vader stond met hem terplekke want ik was op mijn werk en hij heeft ook mn vader proberen uit te leggen.
Ik heb gezegd dat ik er een nachtje over wou slapen en dat de volgende dag aanbieder1 zou komen meten die dus had beweerd dat max.350 zeker weten mogelijk was en die dit zo wilde bewijzen.
Vandaag is dus aanbieder1 gekomen om te kijken ook onder begeleiding van mijn vader weer en inderdaad, hij kan op 350cm blijft hij zeggen. Hij wil zelfs alles uittekenen en voorzien van fotos en technische informatie via Autocad enz. enz. en bij de Gemeente een vergunningsstempel voor me halen zo zelfverzekerd is hij.
Het hele ongenoegen van gisteren kan ik zoiezo bewijzen want ik heb mijn gesprek met hem die ik heb gevoerd over de breedtes dus gelukkig opgeslagen in mijn mobiele telefoon waarin hij paniekerig zei dat hij meteen nog een keer zou komen meten en ik nogal erover inzat en zelfs haast kwaad was omdat ik misschien een kleiner dakkapel zou krijgen terwijl een grotere zeer zeker mogelijk bleek te zijn.
Aanbieder2V dacht dus na gisteren dat de kous af was nadat hij alles opnieuw volgens zijn methodes had gemeten en weer op 250 uitkwam.
Ik heb inmiddels na gisteren vandaag een email gehad van de aanbieder waar ik had getekend met een snelle mededeling dat mijn dakkapel in productie was en dat ze maandag komen leveren. Ik heb meteen gebeld, er werd niet opgepakt, ik werd niet teruggebeld, en na 4en waren ze dicht. Vrijdag zijn ze ook niet open en wellicht in het weekend ook niet dus ik heb de kans dat hij maandag bij mij voor de stoep staat.
Deze aanbieder2V beschikt niet over een mobiel nummer. Ik heb dan maar een email teruggestuurd dat ik niets gekocht heb en dat hij mij verkeerde informatie heeft gegeven en dat de dakkapel wel breder kan.
Ik heb erin vermeld dat ik evt. zal beslissen over een aankoop als hij nog een keer langskomt en alles inmeet, dat er een misverstand is en dat ik geen dakkapel van hem wil.
Het zal nu echt indien hij niet meewerkt een strijd ook om de eer worden want waar heb ik dit aan verdiend. Hij liegt en bedriegt, ik ben ook niet de moeilijkste maar als ik een pakweg 70/80cm bredere dakkapel kon krijgen en hij verzwijgt dit of hij meet het verkeerd in dan wil ik niets met een evt. aankoop of wat dan ook te maken hebben.
Het vervelende is dat ik aanbieder2V nu ook niet kan bereiken, mijn advocaat is met vakantie die me in dit soort gevallen ten allen tijde helpt, dus ik denk ik post hier mijn vraag.
Al zal het mij duizenden euro's kosten, ik wil gewoon een zo breed mogelijk dakkapel en wil af van wat hij zal stellen ''deze aankoop''. En niet dat iemand heel aardig doet tegen je en dan opeens een snelle email stuurt met ''we komen maandag monteren'' en dan opeens verdwijnt en niet terugbeld en ook geen mobiele nummer heeft.
(Ik krijg morgen alle technische tekeningen van de ene aanbieder die beweert dat hij op 350cm kan bouwen, hij zegt dit zal u overtuigen. Daarna zal hij zsm naar de gemeente gaan met de tekeningen om een vergunning erop te krijgen zodat dit mijn bewijs wordt dat het wel had gekund)
Wat kan ik nu doen?(Hypothetische situaties):
-Evt. deze meneer neemt zelf contact op met mij een dezer dagen zodat ik alles opnieuw kan vertellen, maandag as. wil hij komen plaatsen zegt hij in zijn email. Ik heb 2dagen geleden de handtekening gezet, hij vertelde mij toen dat iemand was uitgevallen, ik heb sterk het gevoel dat hij een kant en klare geannuleerde order bij mij wil plaatsen want volgens andere dakkapel bouwers kan je nooit binnen een week een dakkapel afbouwen en leveren.
-Hij neemt geen contact met me op en doet doodleuk alsof er niets aan de hand is en komt maandag voor mn stoep staan.
-Hij neemt contact met me op en blijft voet bij stuk houden dat het niet kan, dan zal ik hem aantonen dat het wel kan, en dan? Ik heb er dan geen vertrouwen meer in.
Ik wil nu eigenlijk na al dit gedoe zoiezo af van de aankoop al heb ik toen duidelijk gezegd dat ik niks wilde hebben indien het alsnog breder kon, expliciet en uitdrukkelijk heb ik dit herhaalde keren gezegd. Hij zei dat ie alles dan zou annuleren, nou, ik hoor jullie al zeggen dat mondelinge afspraken niet hardgemaakt kunnen worden bij de rechter. Wat kan ik allemaal doen?
Gaarne jullie reacties.. Alvast bedankt. |
|