|
Auteur |
Bericht |
richarddevries
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 8:17 Onderwerp: welke plichten zijn er voor een vast contract op nul-uren |
|
|
Ik heb een contract op nul-uren basis. nu blijkt dat ik volgens de wet mijn 3e verlenging mag zien als een vast contract.
alleen heeft de werkgever samen met de accountant hiervan een 3e verlenging gemaakt i.p.v. een vast contract voor onbepaalde tijd.
werk zeer onregelmatige dagen en heb dus zeer verschillende weeklonen.
ik krijg mijn weekloon per week contant uitbetaald, met "vermeerdering"van het daarvoor geldende vakantiegeld.
welke plichten heeft de werkgever t.a.v. mij die hij me moet betalen of afdragen op de loonstrook.
heb ik b.v. recht op snipperdagenopbouw, hoe zit het met de ziektewet, pensioen is wel geregeld.
is er iemand die weet waar ik recht op heb en wat de werkgever voor mij moet afdragen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 23:48 Onderwerp: Re: welke plichten zijn er voor een vast contract op nul-uren |
|
|
richarddevries schreef: | Ik heb een contract op nul-uren basis. nu blijkt dat ik volgens de wet mijn 3e verlenging mag zien als een vast contract.
alleen heeft de werkgever samen met de accountant hiervan een 3e verlenging gemaakt i.p.v. een vast contract voor onbepaalde tijd. |
Dat maakt niet uit. Je hebt een vast contract.
Quote: | heb ik b.v. recht op snipperdagenopbouw, hoe zit het met de ziektewet, pensioen is wel geregeld. |
Je bouwt vakantiedagen op, en je valt onder de ziektewet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
richarddevries
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 14:37 Onderwerp: Re: welke plichten zijn er voor een vast contract op nul-uren |
|
|
heb het op de loonstroken nagezien, we kunnen geen snipperuren vinden alleen SVdagen.
nergens op de stroken wordt melding gemaakt van opbouw van vakantiedagen, wel uitbetaling ban vakantiegeld samen met het werkloon van die maand.
Heb vrijdag alle bescheiden die hem toekomen, zoals toegangscodes website, gegevens van zijn website samen met een nette begeleidende brief waaran staat dat evt "emolumenten"die ik van hem te goed heb kan overboeken op mijn rekeningnummer.
heb daarin vermeld dat alle informatie omtrend zijn bedrijf, website van mijn pc zijn verwijderd .
Heb van hem nog niets weer gehoord of via de mail gelezen.
Hij is zaterdags en maandags ook open.
bona fides schreef: | richarddevries schreef: | Ik heb een contract op nul-uren basis. nu blijkt dat ik volgens de wet mijn 3e verlenging mag zien als een vast contract.
alleen heeft de werkgever samen met de accountant hiervan een 3e verlenging gemaakt i.p.v. een vast contract voor onbepaalde tijd. |
Dat maakt niet uit. Je hebt een vast contract.
Quote: | heb ik b.v. recht op snipperdagenopbouw, hoe zit het met de ziektewet, pensioen is wel geregeld. |
Je bouwt vakantiedagen op, en je valt onder de ziektewet. |
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: di 04 nov 2008 3:21 Onderwerp: |
|
|
Zie mijn post bij één van je andere topics. Volgens mij heb je geen vast contract. Of je moet inmiddels al wel weer gewerkt hebben voor je baas.  _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|