|
Auteur |
Bericht |
Raymonm
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 20:55 Onderwerp: Telecom contract afkopen. |
|
|
Bij de onderwerpen van civielrechtelijke zaken is eeneen soortgelijk topic alleen heb ik nu de volgende vraag erover:
Ik wil mijn eigen telecom contract beeindigen, dat nog een jaar loopt. Mijn telecomprovider (vodafone) zegt nu dat ik een opzegtermijn heb van 3 maanden, maar dat ik de resterende maanden alsnog moet betalen. De vraag is, valt dit ook niet onder het grijs beding van art 6:237 sub l BW uit mijn hoofd (heb geen wetbundel bij de hand op dit moment )
In het geval dat dit hieronder valt lijkt me dat het contract kosteloos beeindigd kan worden middels een opzeggingsbrief.
Klopt dit?
Alvast bedankt voor de reacties
Gr,
Raymon. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 21:06 Onderwerp: Re: Telecom contract afkopen. |
|
|
Raymonm schreef: | (heb geen wetbundel bij de hand op dit moment ) |
www.wetten.nl _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Raymonm
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 22:54 Onderwerp: |
|
|
Dag Bona Fides,
Dank je voor de link!
Inderdaad, ik doelde op 6:237 sub l van het BW.
Valt dit hieronder? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 0:41 Onderwerp: |
|
|
Raymonm schreef: | Mijn telecomprovider (vodafone) zegt nu dat ik een opzegtermijn heb van 3 maanden |
art. 6:237 sub l BW schreef: | dat de wederpartij aan een opzegtermijn bindt die langer is dan drie maanden of langer dan de termijn waarop de gebruiker de overeenkomst kan opzeggen; |
Je kunt lezen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 8:18 Onderwerp: Re: Telecom contract afkopen. |
|
|
Raymonm schreef: | Bij de onderwerpen van civielrechtelijke zaken is eeneen soortgelijk topic alleen heb ik nu de volgende vraag erover:
Ik wil mijn eigen telecom contract beeindigen, dat nog een jaar loopt. Mijn telecomprovider (vodafone) zegt nu dat ik een opzegtermijn heb van 3 maanden, maar dat ik de resterende maanden alsnog moet betalen. De vraag is, valt dit ook niet onder het grijs beding van art 6:237 sub l BW uit mijn hoofd (heb geen wetbundel bij de hand op dit moment )
In het geval dat dit hieronder valt lijkt me dat het contract kosteloos beeindigd kan worden middels een opzeggingsbrief.
Klopt dit?
|
Nee. Je bent een contract voor een periode van - naar ik verwacht - twee jaar. Die verplichting zul je na moeten komen.
Wat je nog wel kunt doen, is je beroepen op de uitspraak van 31 juli 2008: https://www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/uitspraak.php?uitspraakID=126400&ljn=BD8177, waar eea is gezegd over de onredelijkheid van het betalen van het volledige abonnementsgeld bij een tussentijdse beëindiging. |
|
|
|
 |
|