|
Auteur |
Bericht |
robbedoes22
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZe
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 20:00 Onderwerp: uitzendovereenkomsten |
|
|
Ik heb een casus en ik ben benieuwd of iemand het antwoord weet:
Een uitzendkracht heen een ongeluk gehad op het werk. Een medewerker van het bedrijf heeft per ongeluk een doos met gereedschap op het hoofd van de uitzendkracht laten vallen. De uitzendkracht heeft ernstig hoofdletsel opgelopen.
de vraag:
Ziet u mogelijkheden voor de uitzendkracht om de schade te verhalen? rn zo ja op wie?
Hoe wordt de verhouding tussen inlener en uitzendkracht betiteld?
Welke schade kan de uitzendkracht verhalen?
Dus eigelijk 3 vragen
Nou denk ik dat de uitzendkracht in beginsel de schade op zowel de inlener als het uitzendbureau kan verhalen. Alleen waar kan ik iets vinden over de hoogte van de schade en welke schade hij nog meer kan verhalen?
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Laatst aangepast door robbedoes22 op vr 31 okt 2008 11:14, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 2:48 Onderwerp: |
|
|
Leuke huiswerkvraag idd.
Uiteraard kan in principe enkel de daadwerkelijk geleden schade verhaald worden, en wellicht enig smartegeld. Wat de daadwerkelijke schade is of zou kunnen zijn/worden moet je zelf maar bedenken.
Je antwoorden dien je te zoeken in het BW, ergens in de buurt van 6:95 BW e.v., 6:162 BW e.v. en 7:658.
Oftewel de afdelingen betreffende: schade, onrechtmatige daad en arbeidsovereenkomst. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
robbedoes22
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZe
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 19:31 Onderwerp: |
|
|
ik heb het even bekeken bedankt voor je tip! |
|