|
Auteur |
Bericht |
DianaK
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 16:46 Onderwerp: mag dat ? |
|
|
Ik werk bij een grote werkgever, deze heeft nu een koppeling gemaakt tussen ziekteverzuim en loonbeslagen en dit doorgespeeld naar bedrijfsmaatschappelijk werk. Deze hebben nu de beschikking over de gegevens van het loonbeslag (hoogte, bij wie e.d.) en over gegevens van het ziekteverzuim, frequentie en duur. Mag dit zomaar ? Is dit niet prive ?
Diana |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 4:24 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou dit niet mogen? Je zult niet de eerste zijn bij wie er een rechtstreeks verband bestaat tussen loonbeslagen en ziekmeldingen. En ook niet de laatste overigens.
De bedrijfsarts c.q. bedrijfsmaatschappelijk werk moet over voldoende info beschikken om jouw verzuim te beoordelen.
En nee, het gaat hier niet over medische info waarvoor geheimhoudingsplicht geldt, dit betreft puur info die jouw werkgever via de normale kanalen ter ore is gekomen en die jouw werkgever dus gewoon kan gebruiken. Het eindoordeel is aan de bedrijfsarts c.q. de verzekeringsarts van UWV, maar in het algemeen kan men toch wel stellen dat financiële problemen iets anders zijn dan ziekte.
Ik zou als grote werkgever trouwens nog wel meer koppelen. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
DianaK
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 18:22 Onderwerp: |
|
|
ja waarom niet, voelt mij niet integer. Overigens ben ik niet degene die het betreft, maar degene die ermee werkt.
Ik mag die zieke mensen daarmee lastig vallen........  |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 okt 2008 19:31 Onderwerp: |
|
|
Off-Topic: Het is in ieder geval fijn om te weten dat er ook nog mensen op verantwoordelijke plekken werken die wel hun hersens en gevoel gebruiken ! _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
|