|
Auteur |
Bericht |
richarddevries
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 nov 2008 10:58 Onderwerp: Contractbreuk ?? |
|
|
Ik heb een arbeidscontract gehad en deze is van rechtswege 31 oktober 2008 beeindigd.
Ik heb in totaal 2 maal 1/2 jaar, 1 maal 1 jaar en dit laatste half jaar een verlenging gehad.
nu weet ik al dat deze laatste verlening eigenlijk officieel volgens de wet al een vast contract voor onbepaalde tijd was.
De werkgever heeft er echter niet naar gehandeld.
Heb alleen dit laatste half jaar een kleine loonsverhoging gehad.
Is het beeindigen van dit contract door de werkgever van rechtswege voor mij te zien als een contractbeuk door de werkgever, gezien het feit dat het al een vast dienstverband voor onbepaalde tijd was ?? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 01 nov 2008 12:47 Onderwerp: Re: Contractbreuk ?? |
|
|
richarddevries schreef: | Ik heb een arbeidscontract gehad en deze is van rechtswege 31 oktober 2008 beeindigd.
Ik heb in totaal 2 maal 1/2 jaar, 1 maal 1 jaar en dit laatste half jaar een verlenging gehad.
nu weet ik al dat deze laatste verlening eigenlijk officieel volgens de wet al een vast contract voor onbepaalde tijd was.
|
U hebt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dan kan de werkgever u niet ontslaan zonder ontslagvergunning of ontbinding door de rechter. U dient dus direct uw werkgever te informeren dat u het ontslag aanvecht, dat u zich beschikbaar houdt voor werk en dat u aanspraak maakt op uw salaris. |
|
|
|
 |
richarddevries
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 nov 2008 12:59 Onderwerp: Re: Contractbreuk ?? |
|
|
begrijp me goed, zoals de werkgever heeft gehandeld is niet prettig te noemen.
Op deze manier wens ik geen werkzaamheden meer voor hem te verrichten.
Had een nul-urencontract voor bepaalde tijd, zit 80-100% in de WAO.
Wordt er financieel gezien niet slechter van, heb alleen geen extra inkomsten, die ik in overleg met het UWV wel mag hebben met deze werkzaamheden van de afgelopen 2,5 jaar.
Als ik dit contract en "ontslag "niet aanvecht, welke plichten heeft de werkgever dan nog aan mij m.b.t. uren, vakantiegeld e.d. ??
Je moet begrijpen dat ik dus al een 1/2 jaar voor bepaalde tijd heb gewerkt dit jaar wat dus wel voor onbepaalde tijd is volgens de wet.
Heb ik jegens hem dan nog plichten, rechten heb ik misschien wel.
een ontslagvergunning heb ik verder nooit gezien.
Ik neem dus zelf geen ontslag, maar ga er niet meer aan het werk, na deze hele commotie
Bij mijn vorige baas waar ik ontslagen ben en in de WAO kwam door mijn MS heb ik wel een ontslagvergunning gezien.
StevenK schreef: | richarddevries schreef: | Ik heb een arbeidscontract gehad en deze is van rechtswege 31 oktober 2008 beeindigd.
|
U hebt een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dan kan de werkgever u niet ontslaan zonder ontslagvergunning of ontbinding door de rechter. U dient dus direct uw werkgever te informeren dat u het ontslag aanvecht, dat u zich beschikbaar houdt voor werk en dat u aanspraak maakt op uw salaris. |
|
|
|
|
 |
|