|
Auteur |
Bericht |
heer gijs
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 feb 2010 16:55 Onderwerp: Bestemming eengezinshuizen versus kamerbewoning |
|
|
Mensen,
Ik heb jullie hulp nodig bij de volgende vraag: past het verhuren van 5 studentenkamers in een rijtjeshuis binnen de bestemming Eengezinshuizen (zie onder) in het geldende bestemmingsplan. Voor de goede orde er is geen definitie van het begrip woning opgenomen in het bestemmingsplan..
Bestemming: Eengezinshuizen – E
1. De op de kaart met E aangeduide gronden zijn bestemd voor aaneengebouwde eengezinshuizen met daarbij behorende erven, bijgebouwen en andere bouwwerken.
2. De eengezinshuizen mogen uitsluitend binnen een op de kaart aangegeven bebouwingsvlak worden gebouwd, met dien verstande dat:
a. De voorgevel van een eengezinshuis in of evenwijdig aan of naar de weg of het voetpad, waarvan de eengezinshuizen hoofdzakelijk toegankelijk zijn, gekeerde zijde van het bebouwingsvlak moet worden gebouwd;
b. De breedte van een eengezinshuis ten minste 4,50 m moet bedragen en niet meer dan 7,00 m mag bedragen;
c. Etc.
Definities:
Eengezinshuis: een gebouw, dat één woning omvat;
Er is geen definitie voor het begrip woning opgenomen in het bestemmingsplan..
Meergezinshuis: een gebouw, dat twee of meer geheel of gedeeltelijk boven elkaar gelegen woningen omvat;
Laatst aangepast door heer gijs op vr 05 feb 2010 11:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 feb 2010 19:34 Onderwerp: |
|
|
Post de begripsbepaling van het begrip "woning" ook nog even als je wilt. |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: do 04 feb 2010 23:05 Onderwerp: |
|
|
Even los van de vraag of het past binnen het bestemmingsplan, is voor het omzetten van een zelfstandige woning, naar onzelfstandige woonruimte een ontrekkingsvergunning (omzettingsvergunning) noodzakelijk volgens de verordeningvan de gemeente Zwolle.
groet,
jacq |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 04 feb 2010 23:28 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes dat je eerst een ander draadje opent waar je over planschade begint. Daar krijg je vervolgens antwoord op (makkelijk zelf te vinden) waarmee bepaald kan worden of het kansrijk is een procedure te starten (een studentenhuis wordt na een snelle scan weggezet als het ergste van het ergste wat je kan overkomen om maar eens te overdrijven) en vervolgens open je zonder daarop te reageren een nieuw draadje waarin je ook weer vraagt om informatie die ook zeer makkelijk te vinden is en waarmee je voortborduurt op dezelfde casus.
Daarnaast wordt relevante informatie niet gegeven: immers heeft de gemeente al een standpunt bepaald, ligt er al een aanvraag, is de gemeente al geconfronteerd met standpunten van omwonenden etc. etc.? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: ma 08 feb 2010 0:20 Onderwerp: |
|
|
In de meeste gevallen is woning wel gedefinieerd in het bestemmingsplan.
Verder ben ik het zeer eens met BG. Ook het antwoord op Nico, welke dan wordt ge-edit in het eerste bericht, vind ik getuigen van absolute disregard van de netiquette regels. Mijn zienswijze op de vraagstelling zal ik derhalve onbesproken laten. |
|
|
|
 |
|