|
Auteur |
Bericht |
Patrick007
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 okt 2008 10:58 Onderwerp: voornemen tot VOG weigering |
|
|
Na mijn sollicitatie is een VOG verklaring afgenomen en het resultaat was een voornemen tot weigering en naar de datum verwezen van een veroordeling.
Nu is mijn vraag krijgt het desbetreffende bedrijf ook een verwijzing naar een veroordeling, want ze zijn wel ingelicht over het voornemen tot weigering.
En de 2e stap wat krijgen ze daar te horen? |
|
|
|
 |
Loetje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UM Berichten: 74
|
Geplaatst: zo 26 okt 2008 10:52 Onderwerp: |
|
|
Goede vraag, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat justitie zich zal bemoeien met de solliciatieprocedure en dus gegevens door zal spelen aan derden.
Anderzijds zou je bezwaar aan kunnen tekenen tegen het besluit als de veroordeling niet relevant is voor de beoogde functie; al neemt de officier van justitie dit wel mee in de beoordeling.
Ik weet er helaas te weinig van. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 26 okt 2008 10:55 Onderwerp: Re: voornemen tot VOG weigering |
|
|
Patrick007 schreef: | Na mijn sollicitatie is een VOG verklaring afgenomen en het resultaat was een voornemen tot weigering en naar de datum verwezen van een veroordeling.
Nu is mijn vraag krijgt het desbetreffende bedrijf ook een verwijzing naar een veroordeling, want ze zijn wel ingelicht over het voornemen tot weigering.
En de 2e stap wat krijgen ze daar te horen? |
Nee, het bedrijf krijgt alleen te horen *dat* de VOG is geweigerd. Voor zover mij bekend wordt het voornemen evenmin kenbaar gemaakt aan de (beoogde) werkgever. |
|
|
|
 |
|