|
Auteur |
Bericht |
winold
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 22:08 Onderwerp: Offerte voor een kozijn geannuleerd, krijg nu de rekening |
|
|
Ik heb afgelopen zomer een aantal offertes aangevraagd voor het maken van 2 kozijnen met deuren. Na deze offertes vergeleken te hebben hebben we 1 van de aannemers gemaild dat we akkoord gingen.
Enkele dagen daarna kregen we nog een offerte die dusdanig lager was dat we de eerste aannemer geannuleerd hebben en met de ander in zee zijn gegaan, deze laatste heeft de kozijnen dan nu ook geplaatst.
Vandaag viel echter een rekening van de eerste aannemer op de mat voor de bestelde deuren.
Wij hadden de offerte geannuleerd, moet ik deze rekening betalen? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 22:17 Onderwerp: |
|
|
U hebt niet een 'offerte' geannuleerd, maar u hebt gemeld te willen afzien van een gesloten overeenkomst. Daartoe had u geen recht, want de hoofdregel is dat een gesloten overeenkomst nagekomen dient te worden en de schade die er het gevolg van is zult u moeten vergoeden. |
|
|
|
 |
winold
|
Geplaatst: ma 20 okt 2008 23:59 Onderwerp: |
|
|
Maakt het nog verschil wanneer de aannemer het volgende gemeld heeft?
Quote: | de annuleringskosten kan ik je nu nog niet zeggen i.v.m. vakantie van de timmerfabriek. Deze zullen waarschijnlijk hooguit ca. 300,00 bedragen. Ik kan me niet voorstellen dat de prijs áll-in' is, maar als je dat zeker weet, moet je het andere bedrijf het laten uitvoeren.
Succes met de verbouwing.
met vriendelijke groet,
-NAAM-
|
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 okt 2008 0:20 Onderwerp: |
|
|
De aannemer mag dus annuleringskosten in rekening brengen. Als (niet bindende) indicatie gaf hij € 300,- aan. Hoeveel vraagt hij nu? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
winold
|
Geplaatst: di 21 okt 2008 12:59 Onderwerp: |
|
|
950 |
|