|
Auteur |
Bericht |
Misteryp
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 13 okt 2008 17:31 Onderwerp: recht op vakantie-uren |
|
|
hallo,
op mijn Arbeidsovereenkomst staat dat ik per kalenderjaar recht heb op 38,4 vakantie uren.
ik ben pas in juli begonnen met mijn baan heb ik dan recht op vakantie uren dit jaar ?
als dat het geval zou zijn dan zou ik recht hebben op nog 5 maanden
dus: 38,4 : 12 = 3.2 x 5 = 16 dat zou dan 16 uur zijn (volgens mijn berekening)
zou iemand mij dat uit kunnen leggen ?
alvast bedankt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 13 okt 2008 18:23 Onderwerp: |
|
|
Als je in juli begon, dan werk je dit jaar toch 6 maanden? Dus kun je eenvoudig door 2 delen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Misteryp
|
Geplaatst: ma 13 okt 2008 18:40 Onderwerp: |
|
|
ja ok....maar heb ik wel recht op die vakantie uren omdat er staat per kalenderjaar ? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 13 okt 2008 18:43 Onderwerp: |
|
|
Misteryp schreef: | ja ok....maar heb ik wel recht op die vakantie uren omdat er staat per kalenderjaar ? |
Ja, als je een deel van het jaar werkt heb je recht op een evenredig aantal vakantieuren.
art. 7:634 lid 2 BW schreef: | De werknemer die over een deel van een jaar recht op loon heeft gehad, verwerft over dat deel aanspraak op vakantie die een evenredig gedeelte bedraagt van datgene waarop hij recht zou hebben gehad als hij gedurende het gehele jaar recht had op loon over de volledige overeengekomen arbeidsduur. |
Klopt het trouwens dat je in deeltijd werkt? (Anders is het aantal uren wat laag.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Misteryp
|
Geplaatst: ma 13 okt 2008 18:46 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Misteryp schreef: | ja ok....maar heb ik wel recht op die vakantie uren omdat er staat per kalenderjaar ? |
Ja, als je een deel van het jaar werkt heb je recht op een evenredig aantal vakantieuren.
art. 7:634 lid 2 BW schreef: | De werknemer die over een deel van een jaar recht op loon heeft gehad, verwerft over dat deel aanspraak op vakantie die een evenredig gedeelte bedraagt van datgene waarop hij recht zou hebben gehad als hij gedurende het gehele jaar recht had op loon over de volledige overeengekomen arbeidsduur. |
Klopt het trouwens dat je in deeltijd werkt? (Anders is het aantal uren wat laag.) |
ik werk alleen zaterdag's 8 uur per week dus...
bedankt voor je reactie |
|
|
|
 |
|