pattie
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 14 okt 2008 9:11 Onderwerp: Ik kom er niet uit, defintie van het penvoerderschap |
|
|
Hoi,
Voor mijn opleiding ben ik samen met mijn groep bezig om uit te vogelen wat nu het directe juridische gevolg is van het penvoerderschap. De opdracht is als volgt;
NTTW heeft in 2007 in opdracht van de gemeente Assen 55 ondergrondse containers geleverd en geplaatst. De opdracht is middels Europese aanbesteding verkregen door de combinatie NTTW/Datasystems/ Bijkens. In het bestek werd melding gemaakt van het feit dat de ondergrondse containers moesten zijn voorzien van veiligheidsvloeren. Direct na gunning aan de combinatie heeft de gemeente Assen opdracht gegeven aan de combinatie om, i.p.v. veiligheidsvloeren, klapvloeren te gebruiken en deze klapvloeren moesten bij de van de firma Van der Meer Bin Technics worden ingekocht. Datasystems heeft vervolgens de inkoop van de klapvloeren met Van der Meer geregeld. De medewerkers van NTTW en Bijkens hebben vervolgens instructies gekregen op welke wijze deze klapvloeren bij de plaatsing van de ondergrondse containers aangebracht moeten worden.
NTTW is penvoerder van de combinatie en heeft als zodanig toegezegd dit probleem bij haar juridische afdeling neer te leggen.
Op zich weten we wel waar we moeten zoeken, we vragen ons alleen af of NTTW zich op basis van het penvoerderschap zich vrij kan pleiten voor de schade omdat zij niet de overeenkomst voor de nieuwe deuren heeft gesloten, maar dat dit door een andere partij in de combinatie is gesloten.
De vragen zijn dus;
- wat is de juridische definitie van het penvoederschap?
- mag alleen de penvoeder overeenkomsten sluiten ?(tenzij de penvoeder natuurlijk een volmacht geeft aan een andere partij in de combinatie) |
|