|
Auteur |
Bericht |
paultjuh1980
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 14:17 Onderwerp: overstappen advocaat met toevoeging |
|
|
Hoi,
Ik ben zeer ontevreden over mijn advocaat en wil daarom overstappen naar een andere advocaat.
Ik heb een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand en mijn vraag is als ik met dit ook gewoon kan overstappen zonder dat ik opnieuw een eigen bijdrage moet betalen.
Op de site van de Raad voor Bijstand kan ik hier niets over vinden afgezien van klachtenprocedures e.d. Aangezien ik nog aan het begin zit van het traject(er is alleen nog maar 1 brief verstuurd naar gedaagde)is het makkelijker om gewoon over te stappen; dit
ook omdat ik enthousiasme mis bij de desbetreffende advocaat. |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 16:25 Onderwerp: |
|
|
Hai,
Overstappen is gewoon mogelijk, zonder dat je opnieuw een eigen bijdrage hoeft te betalen.
Het is van belang dat de nieuwe advocaat de RvR verzoekt om de toevoeging op naam van de nieuwe advocaat te zetten. Dit geeft doorgaans geen problemen.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 22 okt 2008 17:55 Onderwerp: |
|
|
Met de kleine kanttekening dat de advocaten uiteindelijk onderling moeten afrekenen. Als de eerste advocaat relatief veel tijd heeft geïnvesteerd, dan is het voor de opvolgende advocaat weinig interessant de zaak over te nemen. |
|
|
|
 |
|