|
Auteur |
Bericht |
riinyosa
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 okt 2008 6:40 Onderwerp: Waarschijnlijk opgelicht bij overname |
|
|
Hallo.
Na er 5 jaar in loondienst te hebben gewerkt heb ik sinds april dit jaar een kleine eenmanszaak overgenomen van de vorige eigenaars.
Hoewel mijn omzetten van april tot en met september met ruim 10 procent zijn gestegen ten opzichte van 2007 gaat het niet goed met de zaak en sta ik op de afgrond van een faillisement.
Nu is naar boven gekomen dat de vorige eigenaars bij de overname de zaken te positief in kaart hebben gebracht aangezien ik cijfers heb ontvangen, zo blijkt nu, die niet overeenkomen met de werkelijke baten en lasten. Er is gelogen over zowel de inkomsten als de uitgaven wat een totaal verkeerd beeld heeft gecreeerd.
Met een flink oplopende schuld van ruim 17.000 euro ben ik ten einde raad. Zes maanden lang eigenaar geweest en wellicht zit ik nu levenslang in de schulden. Mijn vraag is of dat ik eventueel juridische stappen kan ondernemen tegen de vorige eigenaars.
Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt.
Richard |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 01 okt 2008 7:16 Onderwerp: Re: Waarschijnlijk opgelicht bij overname |
|
|
Als u bent bedrogen, dan is het wellicht mogelijk om juridische stappen te ondernemen.
Uw vordering zal ongetwijfeld meer belopen dan 5000 euro en daarom kunt u die vordering in rechte niet zonder advocaat instellen. Alleen al om die reden is mijn advies aan u een advocaat te zoeken.
Gezien uw penibele situatie adviseer ik u daarbij wel met die advocaat goed de kosten te bespreken. U kunt daarbij denken aan een afspraak om de kosten tot een vast bedrag te beperken. Zelfs is het misschien mogelijk om deze kwestie op basis van een toevoeging te behandelen, omdat een situatie waarin de het juridische belang feitelijk het wel of niet voortzetten van de onderneming bepaalt een uitzondering wordt gevonden op de hoofdregel dat voor ondernemersbelangen geen gefinancierde rechtsbijstand wordt verleend. |
|
|
|
 |
MartinJan
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 okt 2008 9:53 Onderwerp: |
|
|
U kunt contact opnemen met het Zelfstandige Loket van uw regionale KvK, wellicht kunnen zij nog wat voor u doen, maar indien u niet verzekerd bent voor rechtsbijstand, zal het voor u moeilijk worden. _________________ illegitimis nil carborundum! |
|
|
|
 |
|