|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 21 dec 2006 14:50 Onderwerp: |
|
|
Maar dan wel eentje die mij persoonlijk een stuk saaier lijkt!  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Leon78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 154
|
Geplaatst: do 21 dec 2006 14:52 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Maar dan wel eentje die mij persoonlijk een stuk saaier lijkt!  |
Ben ik helemaal met je eens. Maar ja, het ligt eraan waar je prioriteiten liggen (niet dat ik van plan ben me te laten omscholen tot fiscalist ). |
|
|
|
 |
Mr. in spé
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 115
|
Geplaatst: di 09 jan 2007 12:48 Onderwerp: |
|
|
Tja, de banen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen in het strafrechtwereldje. Maar privaatrecht is ook leuk hoor...als je het personen- en familierecht weg denkt  |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 09 jan 2007 16:01 Onderwerp: |
|
|
Personen- en familierecht is juist het enige wat nog een beetje interessant is van het privaatrecht!  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
Mr. in spé
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 115
|
Geplaatst: wo 10 jan 2007 15:24 Onderwerp: |
|
|
Niet voor mij  |
|
|
|
 |
Tommie
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 20:38 Onderwerp: |
|
|
Quote: | DAS was ook meer een voorbeeld van de soort bedrijven, ook bij bedrijven die rechtsbijstand verlenen zouden voor zover ik begrepen heb strafrechtjuristen werken. |
Voor zover ik weet vallen de meeste strafrechtzaken buiten de dekking van de rechtsbijstandverzekering. |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 11 jan 2007 21:03 Onderwerp: |
|
|
Ik zou je zeker niet laten weerhouden om strafrechtelijk af te studeren als daar je interesse ligt.
Ik ben ook strafrechterlijk afgestudeerd en ik heb gemerkt dat bij het vinden van een baan bijna niemand hierover viel. Terwijl ik dan dus solliciteerde op banen die geen raakvlakken hadden met het strafrecht
( want wat zeker wel een feit is, is dat de banen bij de rechtbank etc in die hoek níet voor het oprapen liggen als je net bent afgestudeerd!! )De meeste bedrijven weten echt wel dat het om je academisch en juridisch niveau gaat en niet om dat laatste jaar waarin je je iets meer verdiept. Over de basis heb je immers drie jaar gedaan (tenminste, in die goeie oude tijd dan... )
De enige organisatie die je inderdaad bij voorbaat afwijst is DAS. Ik ben het met eerdere opmerkingen eens dat dit complete onzin is. Het grappige is wel dat ik in mijn werk nu (ik ben gedetacheerd bij een grote verzekeraar) dagelijks brieven krijg van DAS en andere rechtsbijstandsverzekeraars waar ze zicht echt voor zouden moeten schamen. De meeste juristen die daar werken weten niet eens het verschil tussen een verzekeringnemer en een verzekerde!! Dit geldt trouwens ook voor andere rechtsbijstandverzekeraars, het niveau is echt niet hoog te noemen. En als je ze daar op wijst in je brief krijg je meestal niet eens een reactie terug, waarschijnlijk wordt het dan te lastig voor ze om écht uit te gaan zoeken hoe alles in elkaar zit. |
|
|
|
 |
|