|
Auteur |
Bericht |
Softy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 29
|
Geplaatst: di 30 sep 2008 10:24 Onderwerp: uitspraak gezocht! |
|
|
Hallo allemaal, een tijdje terug ben ik het topic 'kannibalisme strafbaar' gestart voor mijn scriptie en ik heb nu een vraag van andere aard: ik ben op zoek naar een (meest) recente uitspraak van de HR waar sprake is van overmacht en culpa in causa. Het moet gaan om een verkeersdelict. Ik zoek me suf, in de literatuur wordt gesteld dat het culpa in causa-vraagstuk en overmacht zich vooral afspelen in het verkeersrecht maar ik kan dus vanaf c.a. 1983 niets meer vinden.. Niet in de NJ, VR, rechtspraak.nl, rechtspraak van de week etc.. Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: di 30 sep 2008 11:24 Onderwerp: |
|
|
Is 8 dagen geleden recent genoeg?
Jure.nl - Culpa in causa _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
Softy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 29
|
Geplaatst: di 30 sep 2008 12:04 Onderwerp: |
|
|
Sorry, maar misschien dat ik met mijn neus lees maar ik zie het nog niet Een uitspraak van de HR betreffende een verkeersdelict waarin sprake is van overmacht en culpa in causa? Heb gisteren alle uitspraken op rechtspraak.nl nog uitgeplozen.. |
|
|
|
 |
|