|
Auteur |
Bericht |
daanoz
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 01 okt 2008 13:47 Onderwerp: Uitschrijf mogelijkheid nieuwsbrief/mailinglijst verplicht? |
|
|
Goedendag,
Ik vroeg me af of het wettelijk verplicht is om een mogelijk te hebben tot het uitschrijven van een mailinglijst. Zo ja, op welk artikel slaat dit dan?
Met vriendelijke groet,
Daan Sieben |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 okt 2008 16:31 Onderwerp: |
|
|
Ja, volgens mij staat dat in de telecom wet / telecommunicatie wet. Het versturen van ongeveraagde ongewenste mail is zelfs verboden onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor kun je een klacht in dienen bij de opta (ff googlen op "spam klacht") _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
daanoz
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 02 okt 2008 9:11 Onderwerp: |
|
|
Dank je, klopt inderdaad, dit is wat ik heb gevonden.
spamklacht.nl schreef: | Spam versturen is verboden
Op grond van de Telecommunicatiewet is het versturen van ongevraagde elektronische boodschappen in of vanuit Nederland niet toegestaan, tenzij u daar zelf als ontvanger toestemming voor hebt gegeven. Het gaat hierbij om ongevraagde berichten via bijvoorbeeld e-mail of mobiele telefoon (SMS of MMS). Het verbod richt zich op de materiële verzender. Niet alleen degene die op de verzendknop drukt maar ook degene die opdracht geeft tot de verzending kan als verzender worden aangemerkt. OPTA, de toezichthouder op de Nederlandse post- en telecommunicatiemarkt (OPTA) handhaaft het verbod. |
|
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: do 02 okt 2008 9:54 Onderwerp: |
|
|
Om precies te zijn, artikel 11.7 van die Telecommunicatiewet. Lid 1 verbiedt ongevraagde mailings. Lid 3 zegt dat wie gevraagde mailings verstuurt, daarbij zijn werkelijke identiteit moet vermelden en uit moet leggen hoe je er weer vanaf komt.
Arnoud _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
|