|
Auteur |
Bericht |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 06 okt 2008 18:56 Onderwerp: CZ brengt het afhandelen van nota's in rekening. |
|
|
Ik heb mijn basisverzekering bij CZ afgesloten en zij hebben mij nu een nota gestuurd met de mededeling dat ik bijna honderd euro moet betalen voor de afhandeling van nota's op 28-09-2008. Weet iemand of dit mag? Ik heb ze zelf geen nota's gestuurd. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 06 okt 2008 19:46 Onderwerp: |
|
|
Een rekening voor kosten die buiten de dekking vallen, neem ik aan? Dat zal dan vast wel mogen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Alfatrion
|
Geplaatst: ma 06 okt 2008 21:43 Onderwerp: |
|
|
Mijn indruk was dat het om feitelijk administratie ging. Maar dat zou inderdaad ook kunnen. Als het gaat om kosten die niet gedekt worden wil ik die nota's hebben. Die kan ik dan opsturen naar mijn aanvullende verzekeraar. Plus ze kunnen van alles roepen.
(Ik heb al een mail gestuurd en bel ook nog wel morgen, maar stond even raar te kijken) _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Raymonm
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 06 okt 2008 22:00 Onderwerp: |
|
|
Meestal heb je toch je aanvullende ziektekostenverzekering lopen als bij je basis verzekering?
Is er geen specificatie bijgedaan? Uit ervaring is het zo dat CZ dit meestal goed administreert.
Als et buiten de dekking valt, dan heeft denk ik opsturen naar je aanvullende verzekering weinig nut omdat de ziektekosteverzekeraar dit zelf al checkt. |
|
|
|
 |
Alfatrion
|
Geplaatst: ma 06 okt 2008 23:13 Onderwerp: |
|
|
Nee mijn aanvullende hebben ik elders. Das nu juist het voordeel van het huidige systeem. Vroeger kon dat niet want de grens was bij iedereen anders. Kan CZ weten dat elders ook een verzekering heeft?
De specificatie bestond uit een eenvoudige omschrijving (afhandling nota's, een of ander vreemd nummer, datum en een bedrag). Ik weet dus niet waar dit over gaat.
Uit principe vind ik dat ze me de nota's dan ook maar meteen moeten opsturen. Als ik moet betalen zijn die van mij. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|