|
Auteur |
Bericht |
nlangen
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 sep 2008 8:19 Onderwerp: Tweedehands onjuiste verkoop |
|
|
Hallo,
Ik heb tweedehands van particulier een camper gekocht met op het kenteken dat er een 82 kw diesel in zit ook is dit benoemd en blijkt er een 51 kw diesel in te zitten, De aankoop heeft 3 weken geleden plaats gevonden kan ik hier iets mee want dit is erg teleurstellend en moet 1500 euro kosten maken om dit te herstellen.
Mvg Niklaas |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 27 sep 2008 8:34 Onderwerp: Re: Tweedehands onjuiste verkoop |
|
|
nlangen schreef: | Hallo,
Ik heb tweedehands van particulier een camper gekocht met op het kenteken dat er een 82 kw diesel in zit ook is dit benoemd en blijkt er een 51 kw diesel in te zitten, De aankoop heeft 3 weken geleden plaats gevonden kan ik hier iets mee want dit is erg teleurstellend en moet 1500 euro kosten maken om dit te herstellen.
Mvg Niklaas |
Aangezien de verkoper specifiek heeft aangegeven dat het een 82 kW is, kunt herstel vorderen, zodat het gekocht gaat voldoen aan de reële verwachtingen.
Stemt de verkoper daar niet mee in,dan kunt ontbinding van de overeenkomst vorderen, of een derde op kosten van de verkoper het herstel uit laten voeren (met alle verhaalsproblemen van dien).
Het is van belang met eea goed schriftelijk (fax / aangetekende brief) vast te leggen. |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 sep 2008 21:19 Onderwerp: |
|
|
Als iemand je iets verkoopt en vervolgens opzettelijk iets anders daarvoor in de plaats levert, pleegt de verkoper het misdrijf art. 329 lid 1 Wetboek van strafrecht. Mocht hij ook 'listige kunstgrepen' hebben toegepast, dan is dit strafbaar gesteld in lid 2.
ALs die persoon een motor met een bepaald vermogen heeft verkocht, wetende dat er een lichtere motor in zat, dan kun je daar eenvoudigweg aangifte van doen bij de politie.
Ik zou dan wel het artikel noemen, anders bestaat de mogelijkheid dat men je wegstuurt onder het motto; 'dit is civiel'. |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 sep 2008 21:20 Onderwerp: |
|
|
Als iemand je iets verkoopt en vervolgens opzettelijk iets anders daarvoor in de plaats levert, pleegt de verkoper het misdrijf art. 329 lid 1 Wetboek van strafrecht. Mocht hij ook 'listige kunstgrepen' hebben toegepast, dan is dit strafbaar gesteld in lid 2.
ALs die persoon een motor met een bepaald vermogen heeft verkocht, wetende dat er een lichtere motor in zat, dan kun je daar eenvoudigweg aangifte van doen bij de politie.
Ik zou dan wel het artikel noemen, anders bestaat de mogelijkheid dat men je wegstuurt onder het motto; 'dit is civiel'. |
|
|
|
 |
|