Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Alkmaar
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 sep 2008 11:45 Onderwerp: Concurrentiebeding |
|
|
De situatie is als volgt:
Ik werk voor een detacheringsbureau. Mijn halfjaarcontract loopt op 6 oktober af en de mondelinge afspraak is destijds gemaakt dat het volgende contract voor onbepaalde tijd zou zijn.
Mijn huidige opdrachtgever wenst tot 31 oktober gebruik van mij te maken. Dit kan dus alleen als mijn contract wordt verlengd. Ik heb echter nog niets vernomen. Ik ben niet tevreden met de werkgever, wil een overstap maken maar ook de afspraak met de opdrachtgever respecteren.
Wat gebeurt er in eerste instantie op 6 oktober? Word het contract stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd (dus 6 maanden) als ik niets verneem of eindigt deze van rechtswege? En is het concurrentiebeding dan nog van toepassing? Ik werk dan nog wel gewoon voor de opdrachtgever.
Maar ook als er wel een nieuwe aanbieding volgt van de werkgever waar ik niet mee akkoord ga? Hoe striks is dan het concurrentiebeding? De werkgever kan mij dan toch in feite een flutcontract aanbieden?
Ik wil graag per 1 november overstappen naar een andere partij maar het concurrentiebeding zit mij vermoedelijk dwars. Wellicht dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Bij voorbaat dank. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 29 sep 2008 14:12 Onderwerp: Re: Concurrentiebeding |
|
|
Alkmaar schreef: | De situatie is als volgt:
Wat gebeurt er in eerste instantie op 6 oktober? Word het contract stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd (dus 6 maanden) als ik niets verneem of eindigt deze van rechtswege?
|
Het eindigt, maar als je verder werkt, wordt het van rechtswege verlengd met dezelfde duur.
Quote: |
En is het concurrentiebeding dan nog van toepassing? Ik werk dan nog wel gewoon voor de opdrachtgever.
|
Yep, het beding blijft van toepassing.
Maar ook als er wel een nieuwe aanbieding volgt van de werkgever waar ik niet mee akkoord ga? Hoe striks is dan het concurrentiebeding? De werkgever kan mij dan toch in feite een flutcontract aanbieden?
|
Ook dan blijft het beding van toepassing. Pas wanneer een rechter hier iets anders over zegt, verandert jouw situatie.
Ik wil graag per 1 november overstappen naar een andere partij maar het concurrentiebeding zit mij vermoedelijk dwars. Wellicht dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Bij voorbaat dank. |
Zoals gezegd: je contract staat, tot het aangetast wordt, door een matiging of vernietiging. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|