|
Auteur |
Bericht |
lindajoey
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 sep 2008 22:04 Onderwerp: advocaatkosten na gewonnen zaak |
|
|
Een tijd geleden is mijn vriend op staande voet ontslagen (ten onrechte)
Dit was een kleine onderneming, waarbij het een baas was die ook direct geen salaris e.d. meer stortte.
Er is toen een rechtzaak gestart, en de werkgever was in alle opzichten fout. Hij is toen veroordeeld om direct het achterstallige salaris over te maken, inclusief een percentage van ik geloof 10 procent.
Wij zijn dus in het gelijk gesteld, maar nu gaat het even om de advocaatkosten. De rechter heeft de werkgever veroordeeld tot het betalen van 670 euro advocaatkosten, maar in werkelijkheid waren deze kosten ongeveer 3500 euro!! Hierdoor krijgen wij dus nu nog een faktuur erachteraan van ruim 2800 euro!
Is dit mogelijk?? wij hebben deze zaak toch gewonnen? de werkgever zat fout, had hem nooit op staande voet mogen ontslaan want er was geen aanleiding.... wie beslist er dan dat er maar 670 euro wordt betaald??
Ik hoop dat iemand dit weet, en ook hoe dit verder op te lossen is.
Alvast bedankt voor de reacties |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 18 sep 2008 22:10 Onderwerp: |
|
|
De proceskostenveroordeling is in beginsel, met uitzondering van IE zaken, een forfaitaire, op basis van een rekensysteem dat op www.rechtspraak.nl terug te vinden is, die veelal niet toereikend is om de werkelijke kosten te dekken.
Als het goed is heeft de advocaat dit ook besproken. Het is tenminste wel een van de aspecten die voorafgaand aan een procedure besproken dienen te worden, om zeker te zijn dat de cliënt een volledig beeld heeft van de kansen en risico's. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 18 sep 2008 22:58 Onderwerp: |
|
|
En die 2800 euro is zelfs niet aftrekbaar... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|