|
Auteur |
Bericht |
Ted
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 08 dec 2009 20:44 Onderwerp: Kan ik hier voor worden opgepakt? |
|
|
Goeiedag allemaal,
Aanleiding:
Ik ben vierdejaars student Facility Management.
Deze periode moeten wij (studenten van het 4e jaar) een congres op zetten. Dit zal bestaan uit 14 workshops. Alle studenten zijn verdeeld in 14 groepjes.
Het onderwerp van mijn groep is "Beveiliging van de Nederlandse Overheid".
Bij de ingang van dit congres zullen 14 posters worden opgehangen van 80x60, één voor elke workshop. Aan mij de taak een poster te maken voor die van ons.
Mijn idee was om de onderstaande plaatjes over elkaar heen te plakken.
De dam als achtergrond. Daarover heen de sniper. In het vizier de koningin.
Uiteraard gaat de workshop over hoe de beveiliging in de toekomst (beter) geregeld wordt en wat de rol van de Facility Manager daarbij wordt. Oftewel, ik sta overduidelijk aan de goede kant.
Maar toch vraag ik mij af:
Kan het maken van één poster (totale oplage 1, niet op internet etc) mij problemen bezorgen?
Als het antwoord daarop Ja is, heb ik nog een ideetje (liever niet). Waarbij onder de poster staat "no queens were hurt during the making of this poster". Zou de toevoeging van die satire het dan wel weer goed maken?
  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 08 dec 2009 20:56 Onderwerp: |
|
|
Waar ben je bang voor? Dat je wordt opgepakt wegens bedreiging van de koningin?
Je hebt uiteraard te maken met het auteursrecht op de foto's die je wilt combineren. Heb je de foto's niet zelf gemaakt, dan heb je toestemming van iedere fotograaf nodig. (Als je je beperkt tot knip-en-plakwerk van rechtmatig ingekochte posters, dan speelt dit probleem vermoedelijk niet. Maar ik neem aan dat je meer bewerkingen wilt uitvoeren dan met een schaar mogelijk zijn.)