|
Auteur |
Bericht |
Stuiterballetje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 17:19 Onderwerp: fout bij bol.com moeten ze mij betalen? |
|
|
Hallo Lezer,
Het volgende is het geval; Een paar weken geleden heb ik voor mijn vriendin haar schoolboeken tweedehands bij bol.com besteld. Op die avond was er een storing met iDEAL, waardoor ik voor tweedehands boeken was aangewezen op mijn credit card (tweedehands boeken dienen direct te worden afgerekend, factuur is niet mogelijk).
Een aantal dagen later kreeg ze van veel boeken een annulering. Na telefonisch contact met bol.com bleek dat mijn creditcard de transactie twee dagen later alsnog geweigerd had. Vreemd dachten wij, maar lieten het daarbij. Omdat de bestelstatus op bol.com niet was aangepast nam ik nogmaals contact op met de helpdesk, met de vraag of ze mij konden vertellen welke boeken ik opnieuw moest bestellen. Dat hebben ze mij gemailt, samen met de uitleg wat er die avond daadwerkelijk was gebeurd.
Deel van de reactie van bol.com:
Quote: | In overleg met mijn collega zijn wij tot de conclusie gekomen dat wanneer u meerdere tweedehands artikelen in één bestelling plaatst, dat het factuurbedrag net zo vaak wordt gereserveerd als het aantal tweedehands artikelen dat u heeft besteld. Stel dat u 10 tweedehands artikelen besteld met een totaalbedrag van euro 200, dan wordt het bedrag van euro 200 tien keer gereserveerd.
Bovenstaande melding heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat uw creditcard op tilt sloeg. Hierdoor is de bestelling geannuleerd. |
Toen we de boeken opnieuw gingen bestellen waren veel boeken die we eerst hadden besteld niet meer beschikbaar en moesten we andere tweedehandsverkopers van bol.com benaderen. Het totale verschil tussen de eerste en de tweede bestelling was € 54,15.
We hebben al heel wat op en neer meldingen gehad van bol.com, welke ik voor de duidelijkheid even op mijn eigen site heb gepost. De mailwisseling vind je dus hier: mailwisseling
Graag zou ik jullie mening hierover willen lezen. Ook ben ik benieuwd welke stappen ik het beste kan zetten om bol.com tot betalen te bewegen. Ik ben er helaas achter gekomen dat mijn rechtsbijstandsverzekering van de postbank mij niet zal helpen omdat het bodembedrag van 225 euro niet wordt overschreden.
Sorry voor de lange post
Alvast bedankt voor elke reactie!
Groeten,
Jeroen |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 19:03 Onderwerp: |
|
|
Niet toevallig onderstaand probleem?
Heeft u op vrijdag 27 juni een iDEAL betaling gedaan?
Op vrijdag 27 juni is er bij de Postbank een storing geweest met iDEAL. Hierdoor kan het zijn dat de webwinkelier waar u met iDEAL hebt betaald het geld niet heeft ontvangen en uw bestelling niet heeft verwerkt.
Volgens mij kun je er weinig mee, het is wel echt dubbele pech dat zowel ideal als creditcard niet lukte. In een normale situatie krijg je meteen te zien of je creditcardtransactie gelukt is (en als het niet gaat kun je bellen zoals bij een vliegticket kopen), maar nu hangt het er ook weer vanaf of de verkoper de koop bevestigt of annuleert.
Maar ik kan me niet voorstellen dat je de enige 'gedupeerde' bent als de software die avond geflipt is... misschien via internet speuren naar andere 'slachtoffers'?
Ben je zelf niet gebeld door de creditcardmaatschappij? Ik word al gebeld bij grotere aankopen dan ik normaal doe, om te checken of het klopt. Zonder dat ik me daar ooit voor heb aangemeld trouwens. Vind het wel een fijn idee. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 21 jul 2008 19:50 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het idee is dat de annulering te wijten is aan een fout van bol.com.
Als er inderdaad sprake was van een bindende overeenkomst, bol.com slordig is geweest, en bol.com zich niet kan beroepen op bijv. de algemene voorwaarden, dan zou bol.com de schade moeten vergoeden die is ontstaan door niet na te komen. Die schade bedraagt € 54,15.
edit: of is bol.com hier slechts tussenpersoon zonder zelf partij te zijn bij de verschillende koopovereenkomsten? In dat geval is het denk ik de vraag of bol.com onrechtmatig heeft gehandeld. Dat is voor mij niet automatisch het geval. Als bol.com onrechtmatig heeft gehandeld, dan lijkt de te vergoeden schade mij nog steeds € 54,15 te zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Stuiterballetje
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 2
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 10:30 Onderwerp: |
|
|
Bol.com heeft weer negatief gereageerd (mail alhier). Zou iemand mij willen helpen met een klachtenbrief die ik naar bol.com kan sturen?
Groeten,
Jeroen |
|
|
|
 |
knoflooksaus
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 15
|
Geplaatst: vr 12 sep 2008 19:45 Onderwerp: |
|
|
Stuiterballetje schreef: | Bol.com heeft weer negatief gereageerd (mail alhier). Zou iemand mij willen helpen met een klachtenbrief die ik naar bol.com kan sturen?
Groeten,
Jeroen |
En die link van jou leest:
Quote: | Geachte [naam],
Hartelijk dank voor uw reactie van 21 juli 2008.
Het spijt me dat de vorige antwoorden van bol.com Klantenservice niet naar wens zijn geweest. Helaas kan ik u geen ander antwoord geven dan u reeds van mijn collega's ontvangen heeft.
U kunt een eventuele schriftelijke klacht verzenden naar :
bol.com Klantenservice
t.a.v. Dhr. A. Agterberg
Antwoordnummer 13505
4130 ZX Vianen
Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Suzanne van der Jagt
bol.com Customer Services Support |
Supermooi voorbeeld van afschuiverij (mijn huisarts heeft me verteld dat ik me minder boos moet maken om alle incompetentie, omdat mijn rikketik 't gaat begeven. Hij heeft mooi praten ) |
|
|
|
 |
|