|
Auteur |
Bericht |
Carolineenseppe
Leeftijd: 36 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: vr 12 sep 2008 15:35 Onderwerp: Bacheloressay onderwerp. |
|
|
Zoals zovelen rond deze tijd, ben ik wanhopig op zoek naar een onderwerp voor mijn bacheloressay. Aangezien ik Nederlands recht studeer, moet het wel iets in deze richting zijn. Iemand een leuk idee?
Alvast veel dank, een wanhopige student |
|
|
|
|
Nobility
Leeftijd: 38 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 13 sep 2008 16:20 Onderwerp: |
|
|
Wat vind je zelf interessant? Of wat "lijkt" je interessant?
Ik bedoel ik kan wel iets aandragen maar dan kan je b.v. zeggen Bestuursrecht daar heb ik nu zo een hekel aan. Maar een voorbeeld hoor, maar rechten is zo breed om zomaar een onderwerp aan te dragen
Of welke richting lijkt je leuk? |
|
|
|
|
Carolineenseppe
|
Geplaatst: ma 15 sep 2008 19:32 Onderwerp: |
|
|
Ik was eventueel aan het denken aan een essay met een vergelijking tussen Belgisch en Nederlands recht. Maar welk 'onderdeel' van het recht ik daarin wil bespreken is me nog vaag, zo ook vraag ik me af tot welke conclusie ik dan kan komen in mijn eindconclusie vd essay.
Ook slachtoffer in strafzaak lijkt me interessant, maar is dat niet een beetje platgetreden paden bewandelen...?
Misschien dat je zo een concreter idee hebt over mijn interesses?
Alvast bedankt voor je reactie |
|
|
|
|
Nobility
Leeftijd: 38 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 15 sep 2008 22:17 Onderwerp: |
|
|
Verschil Belgisch en Nederlands Recht dan zit je vooral in bijvoorbeeld burgerlijk recht met een toespitsing op het verleden met b.v. Romeins Recht. Het Belgisch recht (correct me if I'm wrong) heeft nog meer Romeinse wortels dan ons huidige burgerlijk recht.
Het is maar een voorbeeld hoor, alleen met dit soort onderwerpen moet je oppassen dat je het niet te breed aanpakt |
|
|
|
|
Carolineenseppe
|
Geplaatst: ma 15 sep 2008 22:41 Onderwerp: |
|
|
:p Idd, maar hoop een ander verschilpunt te vinden want rechtsgeschiedenis hoort niet direct bij mijn interesses vrees ik. |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: di 16 sep 2008 0:02 Onderwerp: |
|
|
Aansprakelijkheid voor onrechtmatige rechtspraak is een verschilpunt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 16 sep 2008 9:21 Onderwerp: |
|
|
Hoe weet je eigenlijk dat een vergelijking tussen Nederlands en Belgisch recht zinnig is als je je onderwerp nog niet weet? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
|
Carolineenseppe
|
Geplaatst: di 16 sep 2008 18:54 Onderwerp: |
|
|
Een vergelijking maken is nog wel iets dat me interesseert gewoonweg. Ik vroeg dan ook of iemand mss een leuk idee had om een vergelijking tussen te maken. |
|
|
|
|
|