|
Auteur |
Bericht |
Puggie
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: di 09 sep 2008 0:43 Onderwerp: Vervelend verkeersongeval.. Wie schuld |
|
|
Ik zou hier graag wat over discussieren:
Nu is het vrijwel altijd zo dat degene die achterop een andere bestuurder
klapt, de schuld heeft, maar zijn hier uitzonderingen voor?
Ik reed gisteren bij een stoplicht, de vrouw die voor mij reed was de weg kwijt en aarzelde waar ze heen moest gaan.
Ze kon rechtdoor of 90 graden naar links
Ze stopte, trok weer op stapte weer op de rem omdat ze besloot toch maar naar links te gaan.
1 ze was al zover doorgereden dat ze de bocht naar links niet meer zou kunnen halen.
2 Ze heeft nooit richting aangegeven.
3 Het was niet duidelijk op welke rijstrook zij zich bevond, er was een kleine voorsorteerstrook, tussen de doorgaande wegen. Zij stond hier half op.
4 ze reed erg langzaam, na de eerste twijfeling leek ze op te trekken maar op het moment dat ik haar raakte stond ze alweer stil.
Het was een kleine aanrijding maar mijn koplamp is kapot, bumper beschadigd en de motorkap verbogen/ ernstig ingedeukt.
De vrouw had wat krassen op de achterbumper.
Al met al is dit een schade van zo'n 1500 euro voor mij.
Zou ik een kansje maken?
Ik denk dat de vrouw wel op de achterkant van het schadeformulier schrijft dat ze vind dat zij aansprakelijk is.
Ze bood ook direct haar excuses aan
'' ik was helemaal de weg kwijt enz enz ik bleef aarzelen ''
Iemand? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 09 sep 2008 0:46 Onderwerp: |
|
|
Je hield te weinig afstand, dus het lijkt me een duidelijke zaak. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 09 sep 2008 7:34 Onderwerp: |
|
|
Wat Bona zegt: je dient zoveel afstand te houden, dat je je auto tot stilstand kunt brengen binnen de ruimte voor zover de weg overzichtelijk *en* vrij is.
Ergo: jij bent aansprakelijk. |
|
|
|
 |
Nautica
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 09 sep 2008 20:58 Onderwerp: |
|
|
Juist bij iemand die twijfelt moet je extra voorzichtig zijn en dit kenmerkt een goede bestuurder. Je bent in dergelijke gevallen altijd fout ook al zal de vrouw op de achterkant invullen dat ze vind dat zij fout is... De verzekering kijkt daar toch heel strikt naar.
Vroeger kon je dergelijke dames makkelijk herkennen aan hun DAFje en een hoed op. Tegenwoordig is dat helaas niet meer  _________________ Luctor et Navigare |
|
|
|
 |
|