|
Auteur |
Bericht |
Wilton
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 20:10 Onderwerp: toegang naar brievenbus |
|
|
In de (post)wet staat: De toegang naar een (woning)brievenbus moet onbelemmerd zijn.
mijn vraag is :Hoe onbelemmerd is dit?
b.v. Iemand moet bukken vanwege een pergola met klimop
Een rozenboog met lage doorgang
Een vuilcontainer die de doorgang beperkt tot 40cm
Door te smal pad zijwaarts lopen
enz.enz.enz,
Er zijn wel allemaal vrije doorgang gegevens over bouwvoorschriften
nooduitgangen en invalide toegangen vaak alleen voor openbare/gemeentelijke gebouwen.
Ik kan nergens en niets vinden over het onbelemmerd betreden van de particulier.
Het woordenboek zegt alleen Onbelemmerd >>>vrije doorgang
dit is ook weer een ruim in te vullen gegeven.
Wie kan hier meer over zeggen????????? |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 21:56 Onderwerp: |
|
|
Kleine correctie, omtrent het aanwezig zijn van een brievenbus staat niet in het postwet maar in het postbesluit.
Wat betreft bereikbaarheid is er weinig tot geen jurispudentie daar de postbezorging in het verleden enkel gedaan werd door de PTT (voorloper van de TNT) en deze in hun voorwaarde het aangescherpt hadden, daarbij gingen ze van het standpunt uit dat de postbode wel kon beslissen of het onbelemmerd was ja of nee, vond de postbode dat er een belemmering was dan werd er geen post geleverd.
Ik heb het vermoedde dat jij een postbezorger bent, kan je dan enkel de raad geven om met diegene die boven je staat in overleg te gaan wat deze zien als belemmerd en onbelemmerd |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 22:35 Onderwerp: |
|
|
PTT/TNT kan het Postbesluit m.i. strikt genomen niet aanscherpen. De ontvanger van post is niet aan voorwaarden gebonden, en PTT/TNT heeft de wettelijke plicht te bezorgen. Eisen aan de bereikbaarheid moeten dus op basis van de Postwet, meer precies in de Postregeling 2009, worden gesteld.
Maar het lijkt me inderdaad in eerste instantie aan de postbode om te beslissen of de toegang tot een specifieke brievenbus "onbelemmerd" is, eventueel aan de hand van richtlijnen die TNT hiervoor heeft opgesteld. Ben je het niet eens met de uitleg die de postbode of TNT aan "onbelemmerd" geeft, dan kun je in theorie naar de rechter om deze uitleg aan de Postregeling 2009 te laten toetsen, maar ik denk niet dat de rechter snel zal oordelen dat de postbode niet weet wat "onbelemmerd" is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|