|
Auteur |
Bericht |
Aeon
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 22:20 Onderwerp: Downloaden met nieuwgroepen |
|
|
Ik vroeg me af of downloaden met nieuwsgroepen nu legaal of illegaal is?
Verschillende sites stellen dat het downloaden legaal is, omdat je niet upload. Maar naar mijn mening maak je toch inbreuk op auteursrechten?
Daarnaast heb ik laatst deze gevonden:
http://www.techzine.nl/nieuws/16894/Downloaden-illegale-films-en-muziek-is-strafbaar.html
Ik neem aan dat 99% van de films die op nieuwsgroepen gepost worden illegaal zijn.
De stichting BREIN is tegen het downloaden van nieuwsgroepen en wil deze aanpakken. Maar als ik dit lees is het toch al illegaal om films te downloaden met nieuwsgroepen? |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 22:26 Onderwerp: |
|
|
BREIN kletst. Downloaden (voor eigen gebruik) is in Nederland legaal, ook uit illegale bron. En dat vonnis waar jij naar verwijst, wordt door iedere jurist die ik ken afgekraakt. Dus nee, geen seconde wakker van liggen.
Arnoud _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 21 apr 2009 22:53 Onderwerp: |
|
|
Dat bericht gaat over één vonnis waarin een rechter zonder onderbouwing een heel merkwaardige opmerking maakt (en daar vervolgens een onlogische conclusie uit trekt). Dat vonnis moet worden genegeerd.
Downloaden van software is trouwens wel illegaal (zonder toestemming van de rechthebbende). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|