Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 9:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Mag deurwaarder een dagvaarding afgeven aan minderjarige?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
atomic

Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er in een gesloten envelop betekend wordt aan een minderjarige vind ik het allemaal niet zo schokkend en zeker niet immoreel. Zoals eerder gezegd in veel gevallen zal de envelop op dezelfde deurmat vallen. Het belang zie ik meer in feit dat de deurwaarder zich kan vergewissen of de geaddresseerde daadwerkelijk op het adres woont.

Minderjarigen nemen wel vaker een brief of pakketje aan voor hun ouders. Als een deurwaarder zich netjes aan algemene fatsoensnormen houdt zie ik het verschil niet zo met een postbode, die een aangetekend stuk bezorgt.

Of een kind stoornissen heeft vind ik weinig relevant. Als een kind een deur opent, kan het ook een brief overhandigen aan zijn ouders. Er zullen wel vaker mensen aanbellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartinJan

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

atomic schreef:
Het belang zie ik meer in feit dat de deurwaarder zich kan vergewissen of de geaddresseerde daadwerkelijk op het adres woont.

Dat kan hij ook op afstand, bv een adresonderzoek bij de gemeente als iemand daar staat ingeschreven woond hij er ook, of hij nu thuis is of niet in het belang van de opdrachtgever irelevant, want de rechter ziet dat als een juiste betekening, het belang van de gedaagde wordt hiermee ook netjes gerespecteerd.

atomic schreef:

Minderjarigen nemen wel vaker een brief of pakketje aan voor hun ouders. Als een deurwaarder zich netjes aan algemene fatsoensnormen houdt zie ik het verschil niet zo met een postbode, die een aangetekend stuk bezorgt.

Ben ik totaal mee eens, als de t.k.d. of d. zich dan ook aan de KBvG regels houd.

atomic schreef:

Of een kind stoornissen heeft vind ik weinig relevant. Als een kind een deur opent, kan het ook een brief overhandigen aan zijn ouders. Er zullen wel vaker mensen aanbellen.

Als een deurwaarder zich idd netjes aan algemene fatsoensnormen en de regels van KBvG houdt, zie ik ook het verschil niet zo met een postbode of pakketbezorger, die een aangetekend stuk of pakket bezorgt.

Maar klachten over bezorgers van andere dan betekeningen staan hier los van, die deurwaarder is beedigd, hoord zich aan vastgestelde strenge gedragregels van de KBvG te houden, hij/zij is geen "bountyhunter" of "repooman(girl)" dat "cow(girl)boygedrag" is totaal onaanvaardbaar gedrag, hij/zij heeft een maatschappelijk aanzien, en als hij/zij zich zo dusdanig gedraagd dat het aanzien daardoor ernstig wordt verstoord is het eind zoek.

Voor wat betreft die foto's , dat is naar mijn mening totaal in strijd met de wet, immoreel en ziekelijk gedrag, dit soord foto's aan kinderen geven zonder enveloppe, zo iets doe je als normaal denkend mens al niet, en als die deurwaarder dat echt heeft gedaan en, dit onderbouwd wordt bewezen , kan hij/zij een andere baan gaan zoeken, er is geen rechter die deze deurwaarder zal ontzien, hij/zij zal voor rest van zijn leven er mee moeten leven dat hij/zij nooid meer een deurwaarder kan zijn, en dat is nog maar de praktische kant, als zoiets in het nieuws komt dan kan je op rekenen dat er kamervragen komen.

Echter hoor ik steeds meer van dit soort klachten over deze generatie deurwaarders, en t.k.d.

Een NOOT van mij is;

Argumenten dat je, je dag niet hebt, of half met de griep je werk aan het doen bent, enz. kan natuurlijk het humeur van een deurwaarder postbode of pakketbezorger beinvloeden, ook het aantal dat hij moet bezorgen per dag, hij/zij is ook maar een mens en doet zijn werk.

Iedereen is het er denk ik wel over eens dat, gerelaterd aan de kredietproblematiek, de deurwaarders het druk hebben, maar ik vindt het geen argument, je te misdragen als deurwaarder omdat je aan de bovenstaande lasten onderhevig bent, dat heeft nl die pakketbezorger of postbode ook last van, want dat zijn ook mensen.

Dat in deze tijd het kaf zich van het koren gaat scheiden, zal de tijd leren denk ik, maar we moeten wel met zijn alle waken dat er geen amerikaanse toestanden ontstaan, dus afwijkend gedrag gelijk melden.

En die amerikaanse toestanden in de USA laten Cool
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MartinJan schreef:
Dat kan hij ook op afstand, bv een adresonderzoek bij de gemeente als iemand daar staat ingeschreven woond hij er ook, of hij nu thuis is of niet in het belang van de opdrachtgever irelevant, want de rechter ziet dat als een juiste betekening, het belang van de gedaagde wordt hiermee ook netjes gerespecteerd.

Maar hij kan en mag het ook gewoon doen door aan te bellen.

Quote:
Maar klachten over bezorgers van andere dan betekeningen staan hier los van, die deurwaarder is beedigd, hoord zich aan vastgestelde strenge gedragregels van de KBvG te houden, hij/zij is geen "bountyhunter" of "repooman(girl)" dat "cow(girl)boygedrag" is totaal onaanvaardbaar gedrag, hij/zij heeft een maatschappelijk aanzien, en als hij/zij zich zo dusdanig gedraagd dat het aanzien daardoor ernstig wordt verstoord is het eind zoek.

Aanbellen is niet in strijd met gedragsregels. Je oorspronkelijke vraag:
MartinJan schreef:
Ik heb een simpele vraag,

Mag een deurwaarder een dagvaarding afgeven aan een minderjarig kind?

Het antwoord is en blijft ja.

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 23:34    Onderwerp: leeftijd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Artikel 46 Rv

1. De deurwaarder laat een afschrift van het exploot aan degene voor wie het is bestemd in persoon of aan de woonplaats aan een huisgenoot van deze of aan een andere persoon die zich daar bevindt en van wie aannemelijk is dat deze zal bevorderen dat het afschrift degene voor wie het exploot is bestemd, tijdig bereikt.
(...)

Hierdoor wordt in ieder geval het idee gesteund dat het uitmaakt hoe oud de minderjarige is. Ik zou het een vijfjarige niet willen toevertrouwen "te bevorderen dat het afschrift degene voor wie het exploot is bestemd, tijdig bereikt." Die zou ik overigens ook niet alleen thuis aan de deur verwachten.

In alle deurwaarderswetten en -regelgevingen staat niets over wel of niet betekenen aan minderjarigen. Het lijkt daardoor aan de deurwaarder in kwestie te worden overgelaten te beoordelen welk handelen juist is. Sommige deurwaarders zijn helaas weinig subtiel, maar je kunt ook een inschattingsfout maken. Een twaalfjarige wordt b.v. bij echtscheiding ook door de RC gehoord. Ik zelf zou vooral verwachten dat bij inhoud die het kind schade kan berokkenen de deurwaarder extra voorzichtigheid in acht dient te nemen: dus die gesloten enveloppe. Zelf denk ik dat een dagvaarding ter betaling van een geldvordering niet echt schade aan een gemiddelde twaalfjarige zou toebrengen. Wel dat het veel vragen oproept en niet leuk is voor de ouders. Wel mag je van de deurwaarder (of kandidaat) een gewone nette manier van omgaan met degene die hem of haar te woord staat verwachten. Als dat niet klopt, is het m.i. terecht om daarover je beklag te doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartinJan

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 10:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben ik mee eens, het kan inzake de betekening veel verschillende redenen hebben, maar de gesloten enveloppe niet in de brievenbus doen, als de deurwaarder een kind aantreft waarvan hij/zij redelijke wijze kan aannemen dat die het niet direct aan pa of ma geeft is natuurlijk maar gissen, ook het argument dat de stukken tussen de reclame komt te liggen is geen argument, veel brieven bussen zijn voorzien van NEE NEE stickers, dus in dat geval ook duidelijk te zien door postbodes en ook voor deurwaarders.

De gesloten enveloppe is trouwens wel een voorschrift, dus open geven of zonder is natuurlijk uit den bozen, ik verval in herhaling maar ik denk dat in deze tijden het "kaf zich van het koren zal schijden" als het om kwalitatieve deurwaarders gaat, en gelukkig zijn die er nog Laughing want je zal zelf ooid een nodig hebben, dan wil je wel dat die juist handeld.

Ik roep dan ook eenieder op die met deurwaarders te maken krijgt, er goed op letten dat ze niet "over de schreef gaan", vooral t.k.deurwaarders, want dat zijn de deurwaarders van de toekomst!

En misstanden meld, want ik denk dat we dan met zijn allen er voor zorgen dat de goedde niet onder de kwade lijden.
MartinJan

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 11:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals ik al aangaf in deze tijden zal het kaf zich van het koren scheiden.

http://www.z24.nl/bedrijven/artikel_80214.z24/Frauduleuze_deurwaarder_uit_ambt_gezet.html

en terecht Cool
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds